Vägbeskrivningar är dumma i huvet

eller om det är jag som är det. Iallafall körde jag till Lund, glad i hågen och liksom helt uppfylld avvördnad redan på parkeringen här ute på plantan.
Jag hade med mig en vägbeskrivning som jag helt prydligt skrivit ner med stora bokstäver och det hela började bra som fan: jag hittade till Lund och det var sol, varmt, trevliga medtrafikanter och skit.
Sen missade jag såjävlaklart avfarten. Eller missade, jag bara näää men DEN avfarten kan det väl inte vara? Och så bara ööön ööön (så som det låter när man kör) vafan, det VAR ju den avfarten förresten.
Så då fick jag ta avfarten efter och då var det ju liksom inte som att vägbeskrivningen stämde direkt.
Fast jag körde på måfå och så bara plopp hej här är det.

Sen var det föreläsning, mkt intressant om homoerotik i det klassiska Grekland och manliga kulturer och liksom, man får ju onekligen känslan av att feminister, vi kämpar i motvind så innitahelvete, för om män ogillat kvinnor sen typ 400 fKr, då finns det en hel del att ändra på.

Sen skulle jag köra hem, och helt styv i korken sms:ade jag dålig-f och bara: om 40 minuter är jag hemma så då kan vi gå och då tänkte jag ändå inuti att hehe, där jag tog jag allt i för 40 minuter tar det ju näppeligen hohoho.
Sen körde jag mot Kristianstad!! Och efter typ tio minuter började jag undra var de slarvat bort Landskrona och sen ringde jag J och bara hehe nu är det sådär igen och så fick jag VÄNDA, jag som hatar att vända! Och så tog det naturligtvis en timme att köra hem.
Ingen prommis, ingen middag (vem fan har slarvat bort mina rikskuponger?), ingen diskning och inga nystrukna fina tinajesgardiner i vardagsrummet.

Ah, skiti det. Imorgon så.


Kommentarer
Postat av: Catta

De få gånger jag varit i Lund har vi alltid kört vilse. Enkelriktat överallt, och mycket irriterande när man nästan kan se målet, men inte fasen går det att köra dit inte.

2008-04-22 @ 21:38:17
Postat av: cilanpilan

Hmm.. jag undrar om det var enkelriktat dä rjag körde? Det kan ju förklara varför jag plötsligt hittade. Hehe.

2008-04-22 @ 21:44:54
URL: http://cilanpilan.blogg.se
Postat av: tina

mmm fast jag körde ju till hsbg när jag skulle till malmö en gång så... jag vinner eller nåt. Fan vad de på mitt jobb retade mig för det sen.

2008-04-24 @ 01:09:02
Postat av: cilanpilan

Du och
jag tinajes - vi har liksom viktigare saker att tänka på. Att hitta rätt första gången är ju en helt analt. ;)

2008-04-24 @ 07:32:36
URL: http://cilanpilan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0