Amen så blev det vår

alltså VÅR, som i att björken börjar slå ut och i skogen är det som ljusljusgröna skyar på de nedersta grenarna och en matta av vitsippor som doftar ljuvligt.
Denna söndagsmåndag har bjudit på träning (ben), havrekakor, trädgårdslek med barnen och nu är det nån kungadokumentär på tv, och kronprinsessan och hennes snubbe har hopp och lek med sitt barn, han i nystruken kostym och vaxat hår. Det jag funderar på mest är hur alla andras barn kan vara så RENA jämt? Helt osnoriga, välkammade, glada och utan minsta lilla jordrest runt munnen.
Mina ungar har nog inte varit rena en dag i sitt liv. Alltså inte ens jag är välkammad, jag ser antingen ut som Hedvig i håret, eller som Helge. Ugglan alltså, han hade en frisyr som var så ful att den var kränkande. Precis som jag har.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0