Det är år 2012

och allt är lugnt.
Nyårsafton firades lite på jobbb och lite hemma och idag har jag glidit runt, helt belåten över att få två helt lediga dagar och ååh vad ska jag göra med all tid och äsch, det där gör jag imorgon.
Sen visade det sig att jag jobbar imorgon iallafall och jag krumbuktade väl inte direkt av glädje men sådär är det ju ibland och för väldigt många människor är det så varenda gång det är måndag: jobbdags och uppe med tuppen och stryka skjortan och putsa lilla skon om man nu är på det viset.

Iallafall är julgranen utslängd och hyacinterna blommar som om det inte fanns en morgondag (och för deras del kan det ju mycket väl vara så också) och nu ska jag umgås lite med min snubbe innan han åker till dumma uddevalla och tjöper köttbullar till sin norgevecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0