Plötsligt händer det

sig, att när man står och kokar gröt så börjar det smaka hembränt i munnen och hjärnan bara PAOW! tusen hundra minnen av gamla hångel, eldarfester, kärlekar, iskalla majnätter med utorna nervevade, underliga chaufförer, spritosande problemlösarsamtal.
Jag minns när jag åkte Rambler (och någon satt längst bak med stinkbombsspray och sprayade på tullarna och exakt alla ölen slogs sönder på vägen hem) och Linus var med, åh vad jag var tänd på honom och jag var 16 år och fattade inte att han var rånazist fastän han hade en swastika på väggen, sieg heilade när han blev full och han sa att jag var vacker för jag såg så arisk ut. Och alla hundratusen fester hos R i mjällby, vi drack sprit och alltid var det något som brunnit upp efteråt: grannens skor, Rs bil. Eller när vi helt planlöst hade utomhusfest och hamnade på Lasses och fick åka bil med Jens som hade en sammetslampa i taket på sin duett och jag och Renate tvingade några tyskar i Tredenborg att dansa med oss, och att kyssa oss. Tinajes och jag, på Östersjö: vi campade i hennes bil och pratade Hitler med nån tysk som hängt med oss "hem" och på söndagen vaknade jag, helt ohånglad nästan, och jag såg helt gammal ut. Eller i Valje, raggargrogg med kaos och jag och A i fårahagen - osynliga.

Och idag då: inte en skinnväst så långt ögat kan nå, och inga raggarbilar heller och inte ens nån sprit. Så äremäre.

Kommentarer
Postat av: Torild

Helt underbart. Gamla goda tider utan några bekymmer. =))

2012-02-13 @ 13:44:16
Postat av: cec

Exakt så. :)

2012-02-13 @ 20:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0