Jag drömde om en tjej inatt,

hon bor här i stan och har alltid varit den snygga och populära sen småskolan. Jag har alltid fascinerats av henne, en hel del för att hon liksom alltid verkat vara bara den där ytan (det fattar jag väl att hon inte är egentligen) och för att den är så himla välpolerad (utom kanske en smula tilltufsad just av det faktumet att hon inte äter mat. Alls, i princip) med tjusiga och dyra kläder, spektakulära skor och snygga barn.
Iallafall så drömde jag om henne inatt, att jag satt på en säng och höll på med nåt, kanske var jag sjuk elle rnåt ingen vet. Hon hade med sig tre skolådor och jag hade nåt hon ville se (mest troligt en bebis) så hon sa: Om du får se mina skor så kan väl jag få ta en titt på det du har?
Och jag svarade: Åh, vad bra - jag har alltid velat se hurdana skor en sån som du köper.
Och skorna var av mjukaste kalvskinn, välsydda och utan prislappar, för det gick att se hur dyra de var. De kändes som sammet mot fingrarna.
Och så stoppade jag ner skorna i lådorna, gav dem till henne och sa: Tack. Nu vet jag.
Och hon log och plopp försvann.

Men alltså vafan, går jag på syra eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0