I förrgår var det den döda hästen

som var som om den var full av halm, och inatt cyklade jag till Kristianstad och så gick cykeln sönder så jag fick hoppa av i farten, och ner i källarlokal som var till uthyrning och som var alldeles full av mjukdjur varav några såg ut som kukar. Sen red jag på en häst (häst igen!), jättejättefort mitt inne i stan och höll precis på att köra på en tjej med hästen när vi lyckades tvärnita och slänga oss åt sidan.
Och sen var jag tillbaka här hemma i lilla hålan, och då var det plötsligt kavalkad - alla de mammor som bott på jobbet kom och gick förbi, och sa hej och hur är det och det var så roligt för alla såg ut att må bra och vara glada.

Sen var jag vaken tusen år fastän klockan var 4 och nu är jag en smula trött. Men glad, jag är glad att jag ångestar över rätt saker iallafall - förlorade barn och morbröder som går bort snarare än pengar eller fett eller fel brallor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0