Ofta bildgooglar jag ord

som liksom fastnat i huvudet på mig. Idag har ordet varit ångest och då har jag till exempel städat hela hemmet och bäddat allas sängar (amen hur ofta händer det? Jag vet att det finns folk som lägger tusen guld på överkast och sånt. Vi ordnade ovanvåning istället, så nu kan alla kvalster sola magen hela dan), reciterat Pär Lagerqvist: ångest ångest är min arvedel och så har jag lagat nyttig mat som enligt T luktade liksaft vilket ju inte var så trevligt sagt (fast sant).
Ja och sen bildgooglade jag och jösses ja vad folk har ångest. Som inte alls liknar min, min är ju kanske nästan mer liknande typ nervositet eller så - riktigt blodisande ångest har jag inte tackskajagha. Och nu jinxade jag kanske det, så ingen vet hur det ser ut om nåt år eller så.

Men ångesten då, den handlar om att jag idag ska åka till doktorn och hon ska få berätta för mig vad som hände med bebisen. Vad det var som gjorde att han dog och att mitt liv bara plopp hejdå nu ska allt bli upp och ner och göra ont och det blir väl roligt att se vad du kan göra åt dig själv när du nu slitits i tusen hundra bitar?

Iallafall, bildgooglade gjorde jag ju sa jag ju (alltså och på fredag ska jag på begravning, vilken sjuk vecka):




Och sen var det tusen hundra bilder på skitsnygga, nakna brudar som krupit ihop och spretade med fingrarna och höll in magen (för att de skulle visa hur ångest liksom kan manifestera sig, gissar jag på fast den jag sett har ju inte sett sådär tjusig ut, no siry bob). Efter det googlade jag bantningstips och hittade den här bilden:


och då blev det så konstigt att jag vek tvätten istället.



Kommentarer
Postat av: Ullet

asg Jag gillar bantningstipset jag. :D Men borde använda mig av det första till större del än jag gör. :)

2011-10-05 @ 13:32:06
URL: http://gammelbyn.blogspot.com
Postat av: Jes

Länken borde hetat photoshop ist.

2011-10-05 @ 13:35:08
Postat av: cruella

Stenmark och tvättvikning är nog ganska verkningsfullt mot ångest. Och i det där hålet kan man kanske stoppa kanelbullar? Snart är det jul, då blir man fet i alla fall.

2011-10-05 @ 16:44:23
Postat av: cec

Cruella, det verkar som om jag ska baka det idag. Kanelbullar en höstdag, vilken bra sak.

Bantningstips alltså, jag lär mig så mycket nytt: mellan låren ska det inte bara glipa utan solen ska kunna stråla där igenom, SÅ mycket mellanrum ska det vara. Vaihelv..?

2011-10-06 @ 13:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0