Livet far ovarsamt

fram med mig just nu. Jag känner mig mörbultad, orättvist behandlad, jag känner mig lite dum och jag känner mig arg. Men mest besviken, fy fan vad besviken jag är.
Och bitter.

Jag har gått missfall igen. Jag har hunnit vara gravid i elva veckor, jag har köpt kläder att växa i. Jag har börjat snegla på spjälsängen och tänka på vilken färg jag vill måla den i.
Vi har aktat oss noga för att prata namn, vi har inte pratat framtid alls. Bara tysta klappat magen och lett mot varandra, för nu. Nu!
Men den här bebisen var också död, fast det var ju inte ens en bebis utan ett foster som dött i vecka 6.
Imorgon åker jag till karlskrona igen. Och får tabletter. Igen.
Mina bittraste tankar: jag som aldrig dricker, jag röker inte, jag äter nyttigt och jag motionerar. Jag har inte våldsam sex, jag är för fan världens moder teresa. Vafan ska jag få missfall för, när kvinnor som aldrig äter utan bara dricker sprit och tar heroin och röker hundra cigg om dagen får tusen friska bebisar (jamen jag vet förihelvete att knarkare och alkisar oftast inte föder helt friska barn, sluta nu)?
Tomten, jag önskar mig en hel graviditet i julklapp. Och en liten bebis. Och en hundvalp kan jag ta också om det inte är för mycket begärt.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Men vafan?! Så arg jag blir, det är ju helt otroligt att livet kan vara så grymt?

2011-11-22 @ 19:55:19
URL: http://enbartkajsa.blogg.se/
Postat av: Sara

2011-11-22 @ 20:02:36
Postat av: Sara

Usch och fan vad orättvist. Kramen.

2011-11-22 @ 20:03:15
Postat av: Elins

Nej... Kram

2011-11-22 @ 20:07:30
URL: http://elinitis.wordpress.com
Postat av: Fru Jessica

Men NÄÄÄ! Fy faan för denna jävla orättvisa! Jag vet inte vad mer jag ska säga. För det finns ju inget att säga. Jag vet. Men jag tänker på er! Massa kramar!!!

2011-11-22 @ 20:14:41
URL: http://frujessica.agerstrom.se
Postat av: Caroline

Åhh Cecilia, så ledsen jag blir för er skull.

Och jag hoppas verkligen att du får dina julklappsönskningar uppfyllda. Och något som går att packa ner i en glittrig paket med guldband också så klart!

2011-11-22 @ 20:58:38
Postat av: cruella

Det är helt fruktansvärt orättvist och så jävla hemskt. Jag vet hur det är, det är det enda jag kan säga. Tror jag fick fyra fem såna missfall där det aldrig orkat sig till ett hjärta som slog. Men vad hjälper det nån. Och de tre barn jag fick bara kom helt bekymmersfritt utan ett enda någe', det här andra skitet var på slutet och så vart det inget av det.



Jag lider med er, det finns inget att säga egentligen. Stor kram.

2011-11-22 @ 21:39:55
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: cruella

Nä, jag vet inte hur det är förresten, det var ytterst dumskalligt sagt. Jag vet hur det var FÖR MIG och det var sannerligen inte roligt. Och då hade jag heller inte ett sent missfall som du att bearbeta mitt i allt. Blä.

2011-11-22 @ 21:41:02
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: -ME-

NäehmenliksombaraNEJ. Vaffan. Jättekram!!

2011-11-22 @ 23:30:38
Postat av: Anna

SÅ orättvist! Dumma livet, varför är det aldrig rättvist? Jag vet inte vad jag ska skriva. Håller tummarna för att du inom en mycket snar framtid får din bebis nummer tre.

2011-11-23 @ 10:56:03
Postat av: Therese

Jag vet inte vad jag ska säga.. Men jag tänker på dej och känner med er. KRAM!

2011-11-23 @ 12:07:33
Postat av: Linda

Åh, vad fan vad orättvist!!!! Jag förstår att du känner som du gör. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Man längtar, man älskar, man fantiserar om hur det ska bli och så rycks det bara bort från en och är som ett tomt hål i en, länge! Jag är så ledsen för er skull! All kärlek och styrka jag har skickar jag till er

2011-11-23 @ 17:49:02
URL: http://mittsockerplommon.se
Postat av: Sofia

Vad ledsamt för er. Det gör mig ont att läsa!

Skickar all styrka till er!

2011-11-23 @ 19:57:13
Postat av: Monica

Vad ledsamt att höra. Sänder många kramar i höstmörkret.

2011-11-23 @ 20:23:17
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/
Postat av: Katrin

Det gör ont att läsa... Kram och jag tänker på dig!

2011-11-24 @ 01:49:46
Postat av: Catt

Neej, fan vad livet är så jäkla orättvist. Hoppas innerligt att det blir bra. Snart.

Kram på sig.

2011-11-24 @ 19:04:58
Postat av: Catta

Men näe! Så himla orättvist. Och jag kan strunta i alla mina julklappsönskningar bara du får din uppfylld. Kram!

2011-11-24 @ 20:58:43
Postat av: Rita

Näää, fy va tråkigt :( Hoppas, hoppas du får din julönskan uppfylld! Kram

2011-11-28 @ 14:40:45
Postat av: Linnea aff

Stor kram!



2011-12-09 @ 21:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0