Helsingborg!

Åh när vi körde in, därvid Bergaavfarten upp där ligger anstalten och längre bort Västra Berga dit jag promenerade somliga lunchraster. Och Maxi, anledningen till mitt körkort och så Zoegas och jag pekade ut Junes dansskola och dagiset där hon gick och så ner för backen och där: teatern och hamnen och så gatan upp mot Norr fast vi körde ner vid Dunkers istället och gick förbi Mästerlivsoch upp där förbi systemet och June sa: Jag minns korvkiosken! och så förbi Åhléns och bort över gatan där vid Kärnan fast ett snäpp längre ner, förbi Mariakyrkan och över den såphala trottoaren utanför Cardinal och Tempel.
Det är hemma, åh det är så hemma. Fastän mycket är förändrat är det hemma: minnen överallt; starten på mitt vuxenliv finns där.

Och sen var det ikea och Väla (som jag fortfarande inte gillar och verkligen inte nu när de byggt om det) och June som sjöng: Mamma och June sjääälva! Och ingen Lisaaaa på hela daaaan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0