Såhär drömde jag:

Jag var på ultraljud, fast istället för vanlig sån maskin hade jag såna där plattor fastsatta på magen, såna som mäter värkar vid förlossningen. Jag och en läkare satt och småpratade när det plötsligt börja blinka och pipa och sen bara - piiip ingenting. Jag sa vanudå och läkaren sa: Fan med nu är det akut! och sprang ut ur rummet.
Jag gick efter för att liksom kolla, och då tog de in en annan brud som de skulle görta kejsnarsnitt på först, innan de kunde göra mitt, för de skulle liksom ta delar från henne eller så och ge mig. Jag bara usch då ,ja det kan ju ta en stund - då går jag en sväng.
Så då gick jag och spankulerade en runda på sjukan, och hamnade i ett badhus. Ett jättefint, och megastort. Och helt felkonstruerat, för att komma in i sjukhuset igen var jag tvungen att hoppa i plurret. Och jag som inte hade barllor, bara ett linne och ens inga trosor. Sjukt märklig känsla.
Så iallafall, när jag hittade korridoren där mitt rum (och min telefon!) låg var rummet borta, och det var ju konstigt det med. Istället hamnade jag vid förlossningsrummen och där kunde man kika in genom stora fönster. I ett av rummen låg en tjej och födde, helt ensam låg hon på golvet och var jättearg, det osade svavel om henne så mycket svor och skrek hon så jag backade undan och oroade mig lite för min bebis (och mamman!) som låg i min mage och hade flatline. Tillbaka till badhuset således, eftersom jag uppenbart hamnat i fel korridor, och nu hamnade jag i en jättestor gympasal. Där på läktaren satt det ett gäng män som lyssnad epå en föreläsning och jag frågade en var sjukhuset låg och han bara Men ÄR du så dum i huvet? Det fattar du väl för fan själv var du ska gå? och jag sa att Nejmen jag kom vilse och nu.. och han och hans kompisar ropade Jävla idiot, det ser man väl för fan var man ska gå, stick din fule fan! och jag blev helt arg och - gav dem fingret hahaha. Och männen ropade: Så jävla typiskt outbildade! och jag mumlade: Men jag är ju faktiskt socionom.
Sen gick jag, fick en bandyboll på armen och vaknade.

Allvar, jag har sån ångest! Har jag en fullvuxen mamma i min mage?

Kommentarer
Postat av: M

Hahaha. Neeej, du har ingen mamma i din mage. Världens finaste kotte däremot. :)

2011-06-12 @ 19:48:46
URL: http://marianordstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0