Idag fyller syrran år

så vi kammade håret och packade in oss i röda bilen och åkte dit.
Och det här är så konstigt, att jag liksom blir helt.. som att jag gör fel på nåt sätt. Nej jag vet att man inte kan sörja fel, men liksom det känns underligt och en smula rubbat att jag å ena sidan sitter och skämtar och skrattar och så, å andra sidan, har en sida av mig som sitter helt rak i ryggen, med både stel mun och stel blick som inte ens hör vad de andra säger. Som ser barnens munnar röra sig, men som bara får försöka tolka ansiktsuttryck för det går inte att förstå vad de säger.

Jag satt på läkarens kontor idag med fina kläder (här är vad mina godhjärtade vänner hjälpt mig med: mat när jag trodde jag skulle få svälta ihjäl och kläder när jag trodde jag skulle få gå naken) och knäna ihop och hon frågade: Hur är det? och jag svarade att Jotack, eller nej det är inte så bra? och direkt började munnen darra men det gick att få bort. Tills hon frågade vilken vecka jag varit i och nu gråter jag nu igen, vecka 20. Halva tiden. Safe side, nu är det bara raka spåret, nu går det snabbt till november hej och hå. Ridå.

Två veckors sjukskrivning iallafall, och ett recept på stilnoct och ingen vet, jag tar dem om de behövs. Men nu ska jag istället för sömntabletter cykla hem till mamma och hämta en film. Mördare istället för mardrömmar. Det är min melodi.

Kommentarer
Postat av: Sara

2011-07-13 @ 20:49:17
Postat av: xaramia

man kan inte sörja fel!

Det kommer och går,man faller...sen skrattar man,sen gråter man,hatar nån,skäms och sen allt annat.

Alla känslor hela tiden på en gång, ibland totalt kaos!!



Se till att va sjukskriven så länge du behöver,alla är olika och alla sörjer olika.

Alla sorger har sin tid och sina tårar som ska gråtas,ibland allt på en gång,ibland sakta sakta i åratal....Kramar

2011-07-13 @ 21:15:20
Postat av: Fru Jessica

Återigen känner jag så väl igen mig i det du skriver. Ungefär 1 vecka efter att Isabelle hade dött var vi ute och åt med några vänner och jag hade typ världens sämsta samvete för att jag faktiskt, mellan varven av att vara okontaktbar, hade trevligt. Men jag tror att man måste ha dessa trevliga stunder för att orka med de mörka, tunga och fruktansvärt jobbiga... Kämpa på! <3

2011-07-13 @ 22:39:22
URL: http://frujessica.agerstrom.se
Postat av: M

Bra med sjukskrivning, några veckor i taget. Jag gillar Stilnoct, jag blev inte dåsig eller lustig av dom och sov gott.



Ha inte dåligt samvete älskade du, det är ju så här det måste vara. Tiden går och de glada stunderna blir fler och mer glada. Inget konstigt alls. <3

2011-07-14 @ 08:10:48
URL: http://marianordstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0