En vecka

sen, är det idag. Alltså sen ultraljudet, sen: Jag kan inte se hjärtat!? En vecka sen jag trevade efter Ts hand, höll den hårt och visste för jag hörde på henne, ultraljudstantan och jag såg på veckouträkningen att det var olika för benen och för huvudet och jag såg ju, jag såg att bebisen låg alldeles alldeles stilla. Inte en rörelse. Inte ett liv.

Jag har börjat gå, jag har upptäckt att det är smärtsamt i kroppen att gå - jag är ju nyförlöst så det gör ont som satan efter ett tag. Och det är gott, att plåga kroppen känns skönt för då behöver jag inte grubbla så mycket på om tänk om det händer igen eller om jag inte blir gravid eller om jag blir gravid eller om det är mitt fel att bebisen dog - jag har ätit brieost eller om vi aldrig får veta vad som hände eller om jag någonsin ska våga träffa folk igen eller om jag ska vara arg som ett bi varenda morgon och förstöra mina tjejers frukost varenda dag genom att inte orka prata, inte orka lyssna.

Nu ska jag duscha.

Kommentarer
Postat av: Skånetjej

Ta den tid du behöver.Är du arg så gå undan en stund.Be T ta över frukosten.



Och det är inte ditt fel att bebisen inte finns här hos er.



Kram Skånetjej

2011-07-12 @ 22:51:23
Postat av: Emelie

Ta din tid, man måste hinna sörja. Förklara för tjejerna att du är ledsen och framförallt så måste du släppa förnuftet. Reagera som hjärtat och känslorna vill så det kommer ut. Du behöver inte vara förnuftig, du skall inte ha dåligt samvete, sålänge du förklarar kommer alla förstå...

Varmaste kramen ditt håll!

2011-07-12 @ 23:04:59
Postat av: jes

Håller med de ovan. Som du sa själv, det har gått en (1) vecka. Det är en piss i nilen. Dessutom har barn uselt minne ;-)

2011-07-12 @ 23:38:09
Postat av: Sara

Finns här lite i bakgrunden, tänker på dig. Sorgen kommer att gå i vågor under lång tid framöver. Kanske jobbigast när ens omgivning har "lagt det bakom sig" och tycker det är dags att gå vidare. Men det avgör bara du. Var snäll mot dig, var som du är och försöka sparka skulden åt helvete. Kram, Sara.

2011-07-13 @ 04:53:51
URL: http://liteobstinat.com
Postat av: M

Jag vet att du vet och att det ibland gör det svårare för dig. Och nu säger jag som jes: det här minns de inte så länge. Så klart orkar du inte, du behöver tid. <3

2011-07-13 @ 10:14:17
URL: http://marianordstedt.blogg.se/
Postat av: lindiloo

Att du går fast det gör ont tror jag är bra. Så länge du vilar lite också. Att du tar på dig skulden är också helt normalt, tror jag. Det gör jag också. Vi vill alltid veta varför och hur. Såna e vi människor, verkar det som. Tids nog vill du träffa folk. Sätt ingen press på dig själv med det och dina flickor förlåter dig. Du är ju deras fina mamma!

Kärlek till er alla

2011-07-13 @ 13:46:18
URL: http://lindiloo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0