Thorvall skrev en dikt

om en karl som frågade om hon ville knulla för pengar, varpå hon tackade nej men ångrade sig och sa att Ja om du tar disken och tvätten så (då tackade karln nej, men det var inte det det skulle handla om nu). Typ så, fast mer poetisk var Thorvalls dikt och igår tänkte jag att Ja. Jag är där nu, Tjäästin (så uttalas det på min dialekt).
Att sköta ett hem är ett sånt sisyfosarbete, och särskilt då om man har två ungar som går i ens kölvatten och plockar ut, plockar ut, plockar ut. Smular smular smular, gräsar ner och spiller mjölk. Oavbrutet, det är en cykel så att nä rmjölken är spilld tar nästa kaos vid; leksakslådan eller varför inte burkskåpet eller om man har en riktig jävla tur så kylskåpet för varför skulle tomaterna vilja ligga i kylen och vara hea när man kan dra ut dem och mosa dem?

Nu är det ju nästan aldrig nån som frågar mig om jag vill knulla längre, så det är förstås en helt ouppnåelig dröm, detta att få komma hem till ett glänsande kök och helt rena golv och kanske rentav en helt god middag som puttrar på spisen.

Och så är det jubelidioter på stan också, människor med en agenda som är hat och rädsla nerkokat till en hoper lögner. Vakul.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Idag var det dammsuget när jag kom hem trots att det egentligen var min tur att dammsuga den här veckan (ja vi är lata och dammsuger en gång i veckan).



Det är så himla lätt att byta ut min dammsugning mot att jag ger min sambo en annan form av sugning. Win-Win! ;)

2011-08-06 @ 16:12:53
URL: http://omzeppolin.blogspot.com/
Postat av: Jes

Ja, ibland tänker jag att det vore nog ändå toppen om man gifte sig med en som var galet huslig. Tänk vad bra man skulle ha det då.

2011-08-06 @ 17:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0