Om anorexi

har det pratats idag, både högt och lågt och överallt och det var väl underligt kanske, eller kanske inte. Så jag tänkte att äääh SÅ farligt var det inte på den tiden och ska jag våga läsa tillbaka i bloggen, för sist jag gjorde det fick jag fettpanik och ville bantabantabanta så mina armar blev smala som pinnar och ådrorna putade ut (hej störda kroppsuppfattning vafint att se dig), men nu pratar jag helt mycket om hur jag vill vara sund, jag vurmar för sundhet. Ja, och bantar samtidigt. Ja, och håller på att gå ihjäl mig för att hålla ångesten stången.
Det är så jag rullar.

Jag läste tillbaka och herregud. Alltså jösses amalia vilken spinka och räka jag var, och såhär är det och lyssna jävligt noga nu: jag vill inte det igen. En liten sajkotant sitter i mig nånstans och njuter av ben och spänt skinn och buktiga ådror och en smal smal nacke där kotor sticker ut.
En annan del av mig, som faktiskt är större (hohoho), säger att Nej vet du att det vill du inte. Det går bra med arsle och att magen putar (obs lite) och att ådrorna kanske bara tsicker ut om jag druckit för lite vatten och gått.

Jamen HÖR ni vad jag skriver? Alltså det killar i min mage, ja det gör det fan.

Kommentarer
Postat av: M

Jag blir så glaaad! <3

2011-08-10 @ 06:15:05
URL: http://marianordstedt.blogg.se/
Postat av: kina

Så skönt att äntligen slippa nojja och ojja sig/dig. Livet är för kort för att tänka på vaaarenda kalori som äts upp...:)

2011-08-10 @ 08:25:50
Postat av: Jossan

Kalasers att du kommit till såna insikter. Man blir bara olycklig av att gå runt och tänka på såntdäringa hela dagjävlarna.



Och du? Under alla de här åren som vi känt varandra så har du varit snygg som fan.

2011-08-10 @ 08:42:57
Postat av: Catt

Jag tänker att det är en jädra frihet att inte tänka så förbannat mycket på sånt heela tiden.

Tagga ner och liksom tänka att det själsliga välbefinnandet är viktigare.

Vissa brottas mer med skiten och andra mindre. Det enda man kan göra är att lära sina barn att utseendet inte är allt? Börja propagera mot könsroller och utöva yoga. Eller nåt. =)

2011-08-10 @ 09:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0