Ja lilla barn, det är sverigedemokraterna.

Såhär hände det sig, att den här snubben jimmie åkesson och hans rasistpolare igår skulle hålla ett litet get together i hamnen. De delade ut små lappar på ica supermarket med sin rassepropagande (som tinajes plockade bort från bilarna hon såg för övrigt) och de trummade ihop hejaklacken och så gick de ner i hamnen och klappade varandra om ryggen. Här ser jag framför mig, alltså noshörningar gör såhär ibland att de skiter och sen viftar de ja jävlari med sin lille svans så skiten sprids i hopp om att träffa rätt nånstans. Ungefär så hände det sig kanske i sölvesborg igår.

Skitisamma, när vi cyklade förbi sa Lisa: Mamma, det luktar bajs! och jag svarade: Ja, lilla vän för det är sverigedemokrater. Sen log jag nästan hela vägen till fiskabacken.

För övrigt var det ju Kilpi och inte Thorvall som skrivit dikten, och syster M skrev av den till mig. Here goes:

Kunde man få knulla för en hundring? Sa han till mig
vid busshållplatsen klockan 0.42
med de tomma frostiga gatorna omkring oss.
Först skakade jag på huvudet, men sa sen:
inte för pengar, men om du dammsuger och diskar.
Då vägrade han i sin tur
och vände sig nedslagen bort för att gå sin väg.


Kilpi = geni, och jag hade glömt det! Måste anskaffa en bokhylla till poesi.

Kommentarer
Postat av: Anders

Kilpi är fantastisk.

2011-08-07 @ 08:55:46
URL: http://parkensljus.blogspot.com
Postat av: cec

Ja! Och jag hade nästan glömt henne, hur kunde jag bara?

2011-08-07 @ 13:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0