Om jag inte får sova snart

kommer jag blir riktigt, riktigt otrevlig. Faktiskt tror jag redan jag är där, jag känner mig i sanning obehaglig.
När hon väl begripit att det inte blir någon välling om nätterna, då sitter hon upp i sängen och bara eeeeh eeeeh eeeh och nu imorse fattade jag att hon nog hade ont i magen eftersom jag fick en blöjpresent på typ åtta kilo. Men att vara vaken 23, 01, 03 sen helt mellan 3.30 och 4, sen 5 igen och sen var det morgon vid 6. Jag är så arg så jag smäller av tammejfan.
Arg och ledsen, för så blir jag av att inte få sova.

Kommentarer
Postat av: johis

Ahh. Kineskisk tortyr, the finest. Sömnupphackning. Fy för den lede. Och ja det funkar - man blir knäpp - enormt.

Kan Du krångla henne i säng dagtid o sova själv också? Det tog en jäkla tid att ordna det här men till slut så. Så nu sover vi båda på fm.



Jag håller tummarna så de vitnar att det lös

2010-06-23 @ 11:25:26
Postat av: Kajsa

På allvar C, jag tycker att du ska lyfta det på BVC. Lisa har ju sovit skräpigt i perioder sedan hon föddes, och att vara vaken så mycket nattetid tär ju på henne också, inte bara dig. Immunförsvar, humör, aptit- allt påverkas ju av konstant sömnbrist. Lova mig att du ringer och pratar med dem på riktigt, och ser till att någon gör en ordentlig bedömning av vad som är felet. Så här kan ni inte ha det!

2010-06-23 @ 12:36:56
URL: http://enbartkajsa.blogg.se/
Postat av: cecilia

Hon sover om dagarna, men inte me dnån reda då heller. Och helst av allt i vagnen, när den rör sig hehe.

OKanske ska jag ta upp det på bvc, du har kanske rätt Kajsan. Jag bara undrar vad de ska göra liksom, rent praktiskt? Fast just det, det få rjag ju veta när jag ringer. :)

2010-06-23 @ 16:29:48
Postat av: Kajsa

De har säkert en arsenal av bra tips, Lisa lär ju inte vara den första bäbisen i södra Sverige som strulat med sömnen:-)

Dessutom är det skönt att ventilera med någon, speciellt om det är en trevlig person.

2010-06-23 @ 17:46:03
URL: http://enbartkajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0