Crosstrainerdöden

ska jag tydligen dö i idag. Häll-vätte! vad jobbigt det blev efter ungefär tre minuter. Det krävdes en monumental övertalningsansträngning från min hjärna till benen för att stå kvar och.. crosstraina. Jamen vafan gör man på den  då? Springer? Cyklar? Hoppar? Ingen vet. Benen hälsar att de skiter i vilket, de är möra oavsett vad jag kallar det.
Även har jag lämnat i min splajs nya och svinsvindyra telefon. Och snart har jag lämnat in Ts nya telefon också (för, obs, FJÄRDE gången) och så ringd ejag kundtjänst och sa att Nu anstränger jag mig hära för att vara trevlig och vi vill ju vara vänner, rajt? Men nu vill jag bli kompenserad, eller min sambo då.
Då säger kundtjänst: Ja, men då måste han själv ringa.
Jag säger: Men det gör han inte, han är en tönt plus aldrig aldrig hemma.
Kundtjänst: Han måste det, vi måste ha hans godkännande.
Jag: Men jag kan få en fullmakt eller så att göra det.
Kt: Nej det räcker inte.
Jag: Men om han är STUM då?
Kt: är tyst en lång stund, och säge rsen: då vill vi ha papper på det.

Ja, för alla som inte kan prata har ett offiellt papper, en liten lapp de fått av farbror doktorn när de ska bevisa att de inte kan prata.
Hur som helst, T är ju allt annat än stum. Han ska ringa in, om det så ska behöva ske under vapenhot.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Behöver man telefon om man är stum?

2010-06-19 @ 21:51:43
Postat av: c

Ja om man vill smsa, till exempel. :)

2010-06-20 @ 07:26:10
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: johis

Tror Du det skulle funka att föra över hans telefon på dig. Så fixar du och sen för ni över den på honom igen. Det gjorde jag men med Telia en gång.. Krävde bara ett signerat papper..ggr två då.

2010-06-20 @ 18:24:22
Postat av: cecilia

Ja, det skulle säkert gå - men det är ju som en fullmakt eller liksom principen är ju samma. :)

2010-06-20 @ 18:30:04
Postat av: johis

nepp, överfört ägarskap - de vet inte att ni byter tillbaka sedan. Sen om du "ärver" problemen och rätten till ersättning - det är en annan femma.

lycka till

2010-06-21 @ 13:04:37
Postat av: Anonym

Aha, hmm..

Eller så får de bara prata med mig och så säger jag att Jo jag heter T. Det vore nästan det roligaste faktiskt. :)

2010-06-22 @ 07:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0