Jaha, när får man klaga då?

Jag läser inte så många bloggar, men det finns ett par jag besöker frekvent. En av dessa bloggar är är ett sammelsurium av skryt och klagomål och underliga tips som väl ingen människa vill ha. Och så kan det ju vara, det är fritt fram att skriva vafan man vill i sin blogg (jag har ju bloggat en hel del om mina egna fekalier, till exempel). Och det står mig fritt att läsa, eller att hoppa över.
Bara att det inte står mig fritt, med en dåres envishet läser jag, läser tillbaka, går igenom, antecknar i huvudet hur många irritationsmoment, hur många sjukor, hur många idioter som drabbat bloggaren. Och summan av det är den där bloggaren, det är ingen glad lax. Tvärtom är det en surkuk som alltid lyckas hitta det negativa i allt och idag ville jag kommentera ett inlägg men hoppade över det för det är fegt att vara anonym och det hade nog varit bäst att vara det (minns mongo-kommentaren från i somras, eller tror-du-att-du-vet-mer-än-bvc-prylen nån vecka innan det  anonyma tar man inte på allvar).
Och nu undrar jag: när är det okej att klaga, tycker jag? Ingen vet. Det här är det jobbiga med att vara jag: halvvägs bara hejdå till den tanken.

Kommentarer
Postat av: Anna m V & E

jag vill ha bloggadressen - nu blir jag ju nyfiken på hur negativ man kan vara liksom?? Men ja, intörnett är ju fritt så visst får man negga om man vill liksom.

2010-01-14 @ 08:32:20
Postat av: Anders

Jag tror man gör personen en tjänst genom att klaga lite. Och får man vara anonym, så får man.

2010-01-14 @ 16:07:28
URL: http://parkensljus.blogspot.com
Postat av: K

Ho ho hohoho!

2010-01-14 @ 21:05:17
URL: http://klarai.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Skryter?

Check!

Neggo?

Check!

Surkuk?

Check!

2010-01-14 @ 21:13:39
URL: http://enbartkajsa.blogg.se/
Postat av: c

Mäh Kajsa, det är inte du! Och inte jag heller. Det är en -annan- surkuk, en som inte ens är glad över att vara en surkuk utan bara IRRITERAD. Eller en bitterfitta utan humor. :)

2010-01-15 @ 07:54:09
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Puh! #andas ut#



Jag är ju liksom allt av ovan nämnda, men jag tänker att det väl också är bra att alla människor är olika. Mångfald och bla bla bla.

Men du, ma n skulle gärna vilja ha en länk till det där mongoinlägget (eller kommentaren) om det nu finns kvar. Var det här i bloggosfären eller på aff?

2010-01-15 @ 09:27:52
URL: http://enbartkajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0