Jag kan inte plocka blåbär;

jag är för stark för det. Men hör här: jag slet av sovrumsdörren från gångjärnet nu ikväll? Herregud, jag går bananas och blir hulken, jag vet inte vad jag ska tänka om det?
Jag gick bananas därför att det blev såhär: June och hennes kompis vägrade, nej VÄGRADE lyssna på mig och höll jättemkt liv. Vilket eg är rätt okej, Lisa får ju fatta att det finns barn liksom. Men. Sen hände detta, samtidigt: pudelgrannen vägg i vägg satte igång sin spelodans på tusen decibel, kompisens mamma slet upp ytterdörren och började ropa HALLÅÅ HALLÅ ÄR DET NÅN HÄR; DU SKA HEM NU HALLÅÅÅ?? så Lisa bara plopp blev klarvaken och återupptog sin skrikserenad som jag precis tystat.
Då sa det snäpp i huvudet på mig och jag slet upp sovrumsdörren. Av, menar jag.

Och Lisa skrek och skreeeek och mamman där nere bara NIIIISSA; NU KOMMER PELLE UPP FÖR ATT HÄMTA DIG. PELLE, KOM NER IGEN! NU FÅR DU KOMMA, DU SKA HEM OCH SOOOVA.

Man får ju inte boxa folk i magen, men hon var jävligt nära att gå hem med en navelblåtira. Hädanefter är det jag som låser ytterdörren varenda kväll.

Kommentarer
Postat av: -Maria N-

Dubbla lås! Niotillhållarlås! Och titthål.

2010-01-21 @ 20:45:34
URL: http://fjantan.blogspot.com
Postat av: c

hahaj a! Dörren är låst. Ja, den som hänger i gångjärnen alltså.

2010-01-21 @ 20:49:20
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men alltså... Hallå??? Vilken mamma ställer sig och gastar så där då? I alla fall om man VET att det finns en bebis och kanske kan ana att bebis kan VAKNA av höga ljud? Att ungar gastar är ju sin sak, men MAMMOR borde veta bättre! Du kanske ska skaffa dig en boxboll???

2010-01-21 @ 23:08:15
URL: http://minimumsa.wordpress.com
Postat av: Helena

Jamen vilket pucko. Navelblåtira hade varit helt rätt. Alla sambons släktingar är precis sådär, sliter upp dörren och skriker och har sig så jag låser jämt. Fast de är så puckade att de VILL väcka bebis, för varför ska han sova när de är där, de vill ju hålla/pussa/gosa/krama honom, alltså ska han vara vaken för deras skull. Vuxna människor, my ass... idioter hela högen.

2010-01-26 @ 10:10:48
URL: http://blogg.aftonbladet.se/ventileramera
Postat av: c

Ååh, väcka bebisen med vett och vilja, det är det VÄRSTA!

Och en mamma som är knäpp gör det.



Och jag fick för övrigt laga dörren själv idag.

2010-01-26 @ 19:48:53
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0