Jag har ljugit

i min blogg, det är lika dumt som att smygröka när man är gravid - alltså att ljuga för sig själv är så fånigt.
Iallafall, jag kan inte banta. Eller nej, jag är sjukt bra på att banta, och här kan man gärna lägga betoningen på sjuk och skrocka lite för sig själv. Så. Anledningen till att jag inte gått ner mer än ett hekto i föra veckan, var för att jag inte åt nånting, så kroppen bara Hej du svälter och då gör vi såhär att du får behålla allt så länge det går.
Jag fattade det direkt när jag vägde mig, men bara ljug, ljug för mig själv.
Så då måste jag prata om det, för annars kommer jag sluta äta, bara motionera (eller nej, det heter såhär: "motionera" som i att gå och gå och gå som crazyladyn fimptanten) och sen kommer jag njuta av att folk tycker jag är mager och ful (för övrigt den sämsta strategin i världen), för jag älskar benigt.
Så. Där har vi det.

Kommentarer
Postat av: Jes

Ja isåfall blir du ju en Sölvesborgare på riktigt. Tycker alltid man ser hysteriskt fokuserade, supersmala tjejer som halvspringer längs vägrenarna hemma. Snälla, anslut dig inte till dem. Gå i terapi sitället om du börjar känna lust att utveckla en ätströrning, lova.

2010-01-13 @ 11:13:02
Postat av: c

Jag var ju så i Hbg också, supersmal fimptantsgångare och jag bara njöööt av beingheten. Och lyssna: jag tycker jag är snygg nu och ändå, nej alltså ÄNDÅ ska jag banta mer. Mäh?

2010-01-13 @ 11:40:05
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Heja C!!

Du är så klok och insiktsfull så man häpnar. Och jag är glad att du kom på det vecka ett istället för om ett halvår...

Sluta genast banta och åk och köp ett par snygga jeans i din nuvarande storlek. Jobba på att tycka om dig som du ser ut efter två barn (tycka om = tokgilla, inte bara okeja) och blir du av med några kilon framöver så är ju det en bonus.

Eventuellt.

2010-01-13 @ 15:13:39
URL: http://enbartkajsa.blogg.se/
Postat av: c

Kajsan, du har helt rätt. Men nu vet du, nu känns det så SVÅRT att avregistrera mig från vk, att bara ge upp. Jag är så dålig på att ge upp, jag måste visa mig på styva linan du vet.

Det är bara å gört, jag vet. Och egentligen. Egentligen gillar jag ju mig. Så sjukt så jag smäller av.



2010-01-13 @ 21:07:09
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Ja, jag tror också att du gillar dig.

Men gamla vanor sitter i. Man tycker att en viss kroppstp är snyggare än en annan för att man alltid tyckt det, ungefär som att man gillar att dricka kaffe men inte grisblod.

Men vet du, jag tror man får slita lite med att lära sig tänka nytt.

Kan man vänja sig vid att ligga på en kukavass (kan också svära) spikmatta så kan man dricka grisblod. Och tycka att lagom är snyggare än size zero. Titta på lite Zornmålningar, hyr några afrikanska rullar och träna in ett nytt sätt att se på kroppar:-)

2010-01-13 @ 22:28:44
URL: http://enbartkajsa.blogg.se/
Postat av: c

Will do. Och ja, köpa kläder i min storlek.

Livet är mkt roligare när man är glad och inte fryser jämt och funderar på om det finns veck på magen.

2010-01-13 @ 22:40:09
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: cruella

Åh ditt lilla knas, men jag fattar vad du menar.

2010-01-14 @ 07:23:31
URL: http://minkammare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0