Jag fryser ihjäl!

Alltså, värmeblåsen står på 21 grader, jag har linne, fleece och collegetröja, fleecestrumpor och tjocka mysbrallor och ändå är händerna iskalla och tittar längtansfullt på ljuset och tänker att mmm eld, om man ändå fick göra en liten brasa.
Att berätta för June att Britta Katt är borta, åh vad vi grät. Och femåringar, de har ju dödsångest som det är. Eller Junes har precis väckts och hon har förstått att barn kan dö och frågat om fula gubbar och om Lisa kan dö och döden döden döden. Och så det här, och jag är så tacksam att hon inte var hemma för jag ser framför mig hela tiden hur det såg ut och hur det lilla pälsiga byltet blödde ur munnen och hur jamade.
Lilla June, och lilla lilla britta katt.

Kommentarer
Postat av: Åsa

För june rekomenderar jag "Godnatt Herr Muffin"



Och till dig blir det ännu fler cyberkramar!!!

2010-01-08 @ 12:38:46
URL: http://minimumsa.wordpress.com
Postat av: c

Jag ska låna den på biblioteket! Tack för tipset och för kramen. :)

2010-01-09 @ 20:17:36
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0