Jag är arg

på reklam. På reklam som visar helt skitsnygga brudar med hittepåfel, typ en miniliten rynka i pannan eller lite hull i midjan. Fan vad det gör mig förbannad, att det ska sitta folk och tjäna pengar på att jag är störd i huvet och tycker att jag är fet bara för att jag inte ser ut som Kate Moss.
Men kul att gå hela livet och känna sig helt oduglig och fet och ful och sen när jag ska dö så bara Amäh, jag var ju helt BRA - stark och vacker och visst då helt duglig, vafan höll jag på med?
Så därför tänker jag våga vägra skönhetsideal, eller sluta jag ska visst det raka benen och sån skit, men jag tänker fan inte tycka att det är normalt att väga 52 kilo och ha F-kupa en vecka efter förlossningen eller ens någonsin.
Alltså det är ju inte konstigt att kvinnor får problem att få orgasm och inte vill knulla om man tror att Barbie är liksom defaultmänniskan?
Jag ska vara normal och jag ska ligga och ha det gött och jag ska vara glad, mest det. Fan vad jag är glad att jag är glad, även om jag är rätt arg. Hur som helst är jag arg på rätt saker. Alltid nåt.

Och nu är det ju top model, hähähä.

Kommentarer
Postat av: Fiktionista

Du har så rätt Cilanpilan! Och, inte ens modellerna är så snygga. Jag menar, vem vill leva livet utan muskelmassa och så retuscheras de dessutom.



Tacka vet jag ovaxad bikinilinje, lite mörk utväxt, stubb på benen, bristningar, kärlekshandtag, kaffegula tänder och en och annan pormask.

2010-01-27 @ 17:06:50
URL: http://www.fiktionista.blogspot.com
Postat av: c

Exakt, natuuurlig. Hippiesar, kom tillbaka - allt är förlåtet!

2010-01-27 @ 17:09:16
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hahaha... har läst din blogg ett tag nu utan att göra mig till känna skäms på mig

Måste bara säga att du skriver så himlans härligt! Blir liksom ett gott skratt nästan varje gång! =)

2010-01-27 @ 18:18:56
URL: http://frujessicas.blogg.se/
Postat av: c

Tack jessic,a vad snällt. :)

2010-01-27 @ 22:00:38
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: jes

jag ær lite arg på att kændisarna (de kvinnliga) som nærmar sig 50 i Hollywodd hængs ut før att de åldras. Tabloiderna førstorar upp ex ett gæddheng och skriver om detta naturliga åldrandet som om det vore en avsiktlig, och dålig, handlig. Kvinnor ska enligt samhællsnormen skæmmas om de inte ær perfekta. Var glad att du genomskådat det bara!

2010-02-04 @ 20:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0