Hur man vet att man är gammal:

om man runt kl 21 blir lite småsugen på kaffe, då brygger man det. Fast åh, inte vanlig sån eldsprutarzoegas, utan koffeinfritt naturligtvis. Koffeinfritt kaffe på kvällskvisten, och jag har en kofta på mig dessutom och har smort in fötterna. Tant, tant, tant eller vuxen kvinna. Mestadels är det ballt, men ibland blir det skrämmande tydligt att jag är vuxen. Jag är stor nu, igår letade T i mitt hår och hittade ett silvergrått hårstrå (åh jag hoppas jag får så silvergrått, inte så stålgrått. Fast mammas är snövitt, det är fint det också) och idag har jag insett att jag har en kvällsrutin som innebär typ disk och ladda kaffebryggaren för att det ska vara fint på morgonen när jag snubblar ner för trappan.
Och sen blev det tv och då undrade jag endast och enbart när fan marcus birro sov sist? Han borde vila middag om dagarna, det ser ju jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0