När jag köpte frallebullar igår

hände det sig såhär, att det blev som på högstadiet igen. Det är svårt att förklara, men liksom det råballa gänget på skolan, det som man (eller iaf jag) var lite rädd för. De var på det här fiket och hade byggjobbarlunch och stirrade så jag blev helt nervös och fick flina brett innan jag hälsade och sådär.
Vad märkligt, alltså slitna män på 40 plus nånting som som borde ha mössa på sina tunnhåriga skultar och som arbetar med att skruva ihop rör - jag blev nervös för att jag snubblade in i en hel sån klubb.

Lite samma känsla som jag fick på anstalten och gick ut i aphuset (jamen det hette så, och de intagna hett böss eller tjuvar och sån är jargongen där tydligen) och blev nervös och självmedveten eftersom de ylade som den där vargen i gamla betty boop-filmer.

Men det var gott att fika bulle med söta S.

Kommentarer
Postat av: cruella

Tjolahopp, ja, det är en anledning så god som någon att flytta långt bort.

2010-02-13 @ 15:50:43
Postat av: Åsa

Åh jag förstår precis hur du känner, jag kan känna så än idag om jag ska passera en större klunga ynglingar (tonårsbratz typ) FAST att jag är vuxen osv!

2010-02-14 @ 00:00:36
URL: http://minimumsa.wordpress.com
Postat av: c

cruella - jamen nu har vi ju precis flyttat hit, då kan jag ju inte flytta igen bafföratt de där balla snubbarna satt på fiket :)

Åsa - tonåringar brukar jag le snällt mot, då blir de helt paffa och bara vaf..? Smart va!

2010-02-14 @ 07:59:57
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: johis

på tal om tonåringar. några killar i 15-årsåldern fjantade sig på isen i ett dike. en försökte sig på att cykla och drog ju omkull så det visslade. Åh herregud så svårt jag hade att hålla mig från att skratta högt. jag log krampaktigt, tårarna rann och jag försökte titta bort.. blev ju inte bättre av att de märkte att jag var road. Åh jösses + 10 år livslängd på 5 minuter.. Tacka gud för tonåringar som bjuder på sig själv och vågar ha kul.

2010-02-15 @ 13:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0