Att använda kondom

är bra inte bara för att man inte får knudor på snollen, utan också för att då får man inte några ungar som man helst vill vara utan. Eller alltså jag vet inte, i det här har jag bara så väldigt svårt för att klappa männen på huvudet och säga staaaackars, för det är ju faktiskt så himla enkelt att undvika: kadong på eller så skiter du i att knulla med den där bruden som du inte vill ha en unge med.
Det är naturligtvis jättetradigt (jag underdriver för jag begriper ju också att det är helvete, rentav) att få ungar som man inte vill ha och jag fattar att det kanske är jordens trauma och hy jag vill inte och blabla, men snela. 
Och i sanning, det är verkligen inte rättvist att kvinnsen har all makten men män vet ni. Vänj er. Tvångsabort känns en smula medeltida och ja så är lagen: har du knullat till dig ett föräldraskap så får du hosta upp stålarna, tyvärr.

Kanske har jag mer att säga om det här. Mest troligt är det så, men just exakt nu har jag glömt vad. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: -ME-

Ja. Milde himmel. "Jag litade på henne." Vad sägs om att ta ditt eget jävla ansvar?

2010-02-20 @ 18:09:52
Postat av: c

Va? Hur menar du att han ska göra dååå? :)

2010-02-20 @ 19:16:34
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Ida

True that!

Tänk om nån stolle skulle komma och lagföra att killen också måste få vara med och bestämma om abort eller ej. Vilket övergrepp! "Kvinnorna har all makt i frågan.." Eh, ja. Och det finns inga alternativ, det måste få vara så.



Grr.

2010-02-21 @ 11:45:00
URL: http://sunstroke.blogg,se
Postat av: Pekka

Precis, det är bara å vänja sig att det är kvinnsen som har makten å bestämma om barnet ska födas. Precis som det är den som är stark och har mycket muskler om denne spöar skiten ur kvinnset. Det är bara å vänja sig att en kan få lite stryk om en är kvinns.

2010-02-21 @ 12:01:55
Postat av: c

Pekka - Ja, det är ju preciiiiis samma sak. PRECIS samma, faktiskt.

2010-02-21 @ 12:51:29
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Lotta

Fast.... Det torde vara lika lätt för kvinnan att streta lite mindre innan de kommit överens om att fortplanta sig. Bådas ansvar, inte bara mannens, att skydda sig.



Säger kvinnan att hon är skyddad så borde väl det räcka för mannen att lita på? Eller ska man från dag ETT misstro varandra?

2010-02-21 @ 13:17:28
Postat av: c

Hade jag inte velat ha barn hade jag i sanning inte litat på när hon sa att dte var säkert. Allvar, alla vet väl hur ungar blir till? Den som inte vet, bör inte heller ligga.

Och här är ju orättvisan: kvinnan kan ta bort det där barnet, om hon inte vill ha det. Det kan inte mannen. Därför bör ju han vara extra mån om att skydda sig, för för honom finns det liksom inte mycket annat att göra.

Sen får man ju hoppas att man kan tala med varandra, och att det går att lita på varandra när man är i ett etablerat förhållande. Men om du verkligen verkligen inte vill ha barn - skydda dig.



2010-02-21 @ 14:44:11
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Anders

Alla samlag mellan fertila kan leda till barn och vill man inte ha några, så bör man minimera risken, ja. Och får man ändå barn, så är det bara att älska och fostra det, med den andre föräldern eller var för sig. Så enkelt.

2010-02-21 @ 17:46:17
URL: http://parkensljus.blogspot.com
Postat av: c

Men precis. Eller så kan man ju köra alternativet: tvångsabort. Jamen vafint, då tycker jag att män ska få bestämma över min kropp: Anders, du kanske vill bestämma lite om jag ska gå till tandläkaren eller inte?

2010-02-21 @ 17:49:12
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Anna m V & E

Lotta - varför chansa när man är man??? JAG ser alltid till att skydda mig, skulle aldrig lita på "men jag har ju steriliserat mig" eller liknande och dessutom, kådis är ju det enda som skyddar mot sexuellt överförbara sjukdomar! Och det borde väl ligga i bådas intresse att skydda sig emot?



Jag fattar inte hur folk tänker ärligt talat...



och du Pekka, dina jämförelser.... hur ska jag säga... haltar lite va? Att slå någon är fortfarande olagligt så vitt jag vet - att behålla ett barn är det inte......

2010-02-22 @ 11:33:23
Postat av: Smulan

Fler som tycker som jag, ser jag. Dalta med killar är inte min stil, så sluta klaga när ni satt på bruden som brukar ta kvasten till Blåkulla. Så dax att tänka då, när kåtheten gått över hahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

2010-02-22 @ 20:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0