Detta kommer vara svårt att äta

framöver: stekt ägg, salta katten, lussebullar (smaken av saffran i munnen efter en rejäl spya skulle antagligen avskräcka vem som helst). Övrigt var svårare att urskilja, så det klarade sig.
I övrigt är maginfluensa världens mest förnedrande sjukdom. Det är bara spy och skit (ibland samtidigt!) och godegudhjälpmig och frossa och svettattacker och svimningar och sov på toagolvet för att man inte orkar gå från toan till sängen, den rundan känns oändlig efter två timmars spysjuka.
En gång kräktes jag för att jag pratade om hur man smittas av maginfluensa, att vi måste fått i oss lisas bajs på nåt sätt, och en gång kräktes jag (våldsamt!) för att jag tyckte min fis luktade så illa. Herregud alltså, jag jämför allt med att föda barn och det är INGENTING i jämförelse. Allvar. Ingenting.
Och helt i enlighet med hur det händer sig med mig när jag varit sjuk är jag helt pigg idag och har bäddat sängar, städat toaletter, dammsugit och haft mig, helt sjukt.

Kommentarer
Postat av: Ana

Hej! Tänkte höra om du ville vara med på en intervju i Mama, apropå att vara bonusmamma? Mejla mig i så fall! ana(snabela)udovic.se

Med vänlig hälsning

Ana, frilansjournalist för mama

2010-12-07 @ 12:15:42
Postat av: Ana

Förlåt - menade att HA bonusmamma till sitt barn!

2010-12-07 @ 12:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0