Lördag morgon

04 - Lisa väcker mig och talar med bebisljud om att hon vill äta (bebisljud: knorrande, frustande och suckar, allt i sån där valfrekvens som liksom kanske inte hörs så högt med där frekvensen är så låg att hela kroppen känner ljuden). Ammar i nån halvtimme, somnar om.
05 - Britta Katt jamar med sin ljusaste röst, den som skär genom märg och ben. Väser tusen gånger att: Britta! Håll! Käften! Du får gå ut SEN! Somnar efter tusen argkänslor om.
0530 - Lisa väcker mig med bebisljud. Försöker amma, blir klarvaken av superhögt bebisskrik. Lurammar till slut, och somnar om med svettig bebis på armen.
0610 - June vaknar, väcker mig. Mumlar nåt om bolli, somnar om.
0630 - Väcks av June som säger att hon vill ha en macka. Britta Katt jamar.
0710 - väcks av June som säger att hon ska släppa ut Britta.
0730 - väcks av June osm säger att Britta Katt släppt in en fågel. Försöker ignorera och somna om. Hör fladder ute i hallen, klarvaken.
0900 - Torkar Rödhaksbajs från hallgolvet, ringer pappa vars fru får komma hit och släppa ut fåglajäveln.

Nu borde jag laga mat, men det verkar vara sisådär med motivationen, kan jag tycka. Dessutom har vi ätit godis plus fika hela dagen (det är lördag), det är också mat. Eller bugafylla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0