Iallafall läser jag

och inte bara tidningar med oerhört mycket fler bilder än text, utan en del böcker också. Årets läsupplevelser hittills: The Dirt, Ron Jeremys memoarer och DEFINITIVT (ja, med versaler) Marilyn Mansons eminenta självbiografi. Och nu läser jag Flodhästen i vardagsrummet samtidigt som jag yrvaket bläddrar i Sektbarn (titeln på den boken är iofs särskriven vilket inte bådar gott).

Alla som säger att de downshiftar när barnen kommer, alltså som om man behöver göra ett medvetet val? Eller iallafall är jag såhär när bebisen kommer; det blir knäck i kolan, sirapsögon, undervattensöron och tunghäfta. Och det, mina vänner. Bådar inte gott för intelligenta samtal, vilda diskussioner eller ens tipsbingo. Men skitidet, för imorgon är det jag som går just en sån runda. Tipsbingorunda alltså, inte en vild diskussionsrunda tackskajagha.


Kommentarer
Postat av: Marre

Jag är dödens imponerad av att du denna gången fattade vad bingo är! Det här bådar gott inför hela höstens/vinterns söndagspromenader. För du vet att när man en gång börjat så är det förbjudet att sluta?

2009-09-20 @ 14:14:36
Postat av: cilan

Nej vafan, nu har jag planerat varenda söndag till tidens ände! På allvar alltså, så är jag. ;)

2009-09-21 @ 17:51:22
Postat av: Anonym

Sektbarn har jag också läst.

Bra skit.

Visste inte att Hare Krishna var så rabiata.

Trodde dom va gulliga människor i gula lakan som sjunger.

2009-09-23 @ 18:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0