Jag gav upp.

Jo, idag skulle jag och Lisa vara sociala med andra mammor och bebisar. Vi skulle planka in på kyrkans kafferep och dricka kaffe och prata bajsblöjor och oduschar och amning med andra mammor (jag har myyyycket svårt för att föreställa mig att det var särskilt många pappor där, men vad vet jag?). Så tidigt imorse började förbredelserna: amning, kaffe för mig, ny blöja, amning, dusch, amning, ny blöja, ny blöja, ny blöja, påklädning, amning, ny blöja, ny blöja, halvamning, sov, en halvamning till med avbrott för ny blöja.. Till slut sms:ade jag vännen T och frågade hur länge de var kvar för vi skulle nog bli sena (ja, eftersom vi skulle ses 10 och klockan då var 10 över 10 typ). Hon bara: Lääänge till, kom när ni är klara.

Jaha, vi är klara nu.
Någon borde i sanning komma hit med varm mat, mackorna är slut och förresten är jag spytrött på smörgåsar med skinka. Även sådana med jättesalt smör, spytrött säger jag.

Kommentarer
Postat av: Torild

Undrade lite var du tog vägen.. Men förstod så klart att det var en full rulle fm..Det kommer fler tillfällen för kafferep.. :)

2009-10-20 @ 07:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0