Tre frågor som vill ha svar.

Ingen vet, men jag är inte så intressant som jag själv tror. Det är tydligt eftersom tre ville ha svar på frågor, och kolla Schulman och andra såna bloggare som får typ 99 frågor. Men skitidet, tre är bättre än noll!

Here goes:

1. Marie L:
Då börjar jag! Var i Blekinge bor du? Jag är också Blekingebo. :)

Svar: I Sölvesborg, som ju bara är en del av sveriges trädgård med ett nödrop.

2. tessi:
och jag, namnkåt som jag är, skulle vilja veta hur dina barn, och även britta-katt, fått sina namn

Svar: Jo, June heter June eftersom min bästvän tinajes hade en roomie i Norge för tusen år sen som hette June. Till historien hör att just den, roomie-junen var ett sällsynt vidrigt exemplar av människa så egentligen skulle min June hetat Juni. Men så kom hon ut och såg ut som en liten bastant tant som hette Asta eller så, så någon i-avslutning på hennes namn var det inte tal om.
Och Lisa då, jag vet faktiskt inte. Hon hette Molly i magen, Myra i min fantasi men så kom hon och såg inte ut som nåt av det. Och jag är egentligen så att jag ääälskar vanliga namn, som Johan till exempel är superfint tycker jag. Så då kom jag på att vafan, här har jag ju ett gyllene tillfälle att döpa en bebis till Lisa, vad roligt. Så så blev det. Ja, jag har makten och härligheten i namnfrågan. För jag har bäst smak vafan.
Och Britta har June döpt. Från början hette hon Loranga eller Dartanjang, men så glömde June bort det och då fick vi döpa om henne. Jag kom ju ihåg vad honhette såklart, men haja hur krångligt att behöva bara: kss kss, dartanjaaaang. Krångligt och trist. Mycket roligare är det ju att kissa efter Britta, visst?

3. Mimsan & Belle:
Vad jobbar eller studerar du...innan babyn?

Svar: Jag läser till socionom för jag skabli susstjäring och rädda alla baaaarn och knarkare.

Kommentarer
Postat av: tessi

följd fråga - Är det june med ljudligt eller stumt e ?

2009-11-29 @ 12:09:57
URL: http://www.tessisliv.blogspot.com
Postat av: c

June uttalas som Rune med talfel. :)

2009-11-29 @ 12:15:46
Postat av: Fejdan

Oj! Vad kul! Här har jag gått och sagt till Tessi att June uttalas Jun. Höhö, ja vi pratar mycket bloggar vi. Och jag har en fråga också; Kan du inte vara så vänlig och videoblogga? I alla fall en liten gång?



Puss!

2009-11-29 @ 12:30:55
URL: http://www.fejdan.com
Postat av: C

Nej jag skäms över min dialekt. Men jag skulle kunna sjunga en trudelutt förstås.

2009-11-29 @ 13:26:56
Postat av: patson

June efter June Carter Cash och Lisa efter Lisa Marie Presley, trodde jag?

2009-11-29 @ 18:07:25
Postat av: c

Patson - Jag brukar ljuga om June och säga det iaf. Lisa stämmer lite men det verkar helt knäppt att namnge sin unge efter the Kings dotter. Ju! :)

2009-11-29 @ 18:55:20
Postat av: Anna m V & E

"som Rune med talfel" jag dööör gud så roligt det lät, när man tänker så blir det ju bara fniss-roligt så det tänker jag inte tänka lättare att tänka att det stavas ju som det låter!



Och jo, jag vill höra hur du låter för du är ju fortfarande söderböna i mina öron så det vore kul att höra hur du verkligen låter

2009-11-30 @ 07:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0