Jag = smarded.

De senaste dagarna har jag inte bloggat (den senaste dagen? ingen vet) och det ska vi nog vara tacksamma för allesammmans för det hade blivit en synnerligen obehaglig läsning, tror jag. Eller såhär: M var här, och åkte hem och grät för hon tyckte det var så jobbigt att se hur desperat jag var.
Bebisen fick tusen graders feber och var sjuk i någr adagar, sen efter det fick hon nåt som gjorde att hon icke skulle ligga ner och sova. Ingen vet om det gått över nu, men inatt har jag iallafall fått sova sammanlagt säkert sex, sju timmar. Till skillnad från några innan då jag sammanlagt sovit kanske två timmar. Samman. Lagt. Och de timmarna jag inte sov fick jag stå upp och gunga. Eller stå upp och vagna.
Nog pratat om det, nu vet jag att jag behöver be om avlastning innan jag blir så knäckt att jag ringer min mamma och säger att hon måste måste komma för jag är rädd att något ska hända annars. Så. Sömn är min bästis.

Iallafall, smardedgrejen. Sen idag då på morgonen så är jag en sån jevvla hurtbulle, vi ska alltid gå till dagis. Det gjorde vi och sen brukar jag gå en sväng till så bebisen får sova och sånt. Skillnaden var att idag var jag rätt pigg och hade bra musik och dessutom har jag tappat kontrollen över min tillvaro fullständigt så då fesstår ni. Var jag ute och gick i kanske två timmar. Med bara två frukostmackor i magen och med sömnlösa nätter i benen.
När jag insåg att jag njöt av hungerkänslorna fick jag ställa mig blickstilla och tänka noga på hur jag mådde då sist, och sen gick jag hem och nu äter jag fläskpannkaka med massvis av fett och dricker saft till.
Så jävla lätt är det, att lura sig själv. Så jävla lätt.


Kommentarer
Postat av: cruella

Ta hjälp av alla, inkl morsan. Du har ju provat allt säkert, men vysstassar på spjälsäng? Gungstol? Vet inte om du läste på andra forumet sen, därav upprepning.

2009-11-18 @ 10:52:39
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: kina

Åh vad jag vill vara nära dig så jag kan ta bebis och junis ibland. För jag tror såhär att känner Jag så,så måste ju din familj känna extra mycket så. Vafan du är så jävla bra och tar hand om två barn själv så såklart att du ska ta emot all hjälp du kan. Det är det bästa jag gjort (ja när jag var ensamstående då alltså) att börja våga be om hjälp om så bara 10 minuter för att sola,eller gå till affären själv.

2009-11-18 @ 20:48:11
URL: http://upsykina.blogg.se/
Postat av: cilan

Jag såg tipsen, tack! Såna tassar har jag funderat på, men i den här stan finns liksom iiinegnting sånt. Eller jag kan ju beställa feståss. :)



Och Kinur, du är så söt. Det dä rmed att be om hjälp, av bara farten blev det så att jag liksom tog det själv för det r ju så man gör, det är ju min unge. Dumt, väldigt dumt.

2009-11-18 @ 21:25:53
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: En AnnaN Anna

Du är bäst Cilia, precis som kina sägger, du fixar ju det här! Men du måste äta bättre, när T kommer hem får ni laga lite mat och frysa in i matlådor så du äter ordentligt - du kommer orka mer då, jag låååååvar

Kram

2009-11-19 @ 08:10:48
Postat av: c

Ja, mat ja. Godis är ju inte så mättande typ om man säger, inte mackor heller. Här ska lagas mat och köpas micro. :)

2009-11-21 @ 20:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0