Jag drömde om en fågel

inatt, att jag låg och sov i sovrummet, ensam då. Och så pickade den litegrann på mig. När jag tittade upp var det en färgglad fågel med platt näbb som nibblade på mig och jag tänkte i drömmen att: nu igen? Men hur kommer den IN?
Och sen fladdrade den runt lite i rummet, plockade med sig grejer den ville ha i sitt bo kanske och kollade lite sådär. Sen (och nu blir det intressant, inte ur nån spänningssynvinkel, men ur en psykologisk aspekt kanske), när jag skulle visa resten av familjen så brydde de sig först inte utan jag fick tjata och locka dem, och när de väl brydde sig hann de upp i sovrummet så fort att jag inte hann med, de bara plopp var där. Och sen försvann fågeln.
Sen resten av natten var jag bara i dvala, då dröde jag en massa ångestdrömmar om att tusen och åter tusen bilar körde förbi precis utanför köksfönstret och kunde se rakt in, jag drömde att jag hade miljoner missade samtal från June och att jag glömde lämna skor, träningskläder, baddräkter, plyschhundar, alltalltallt till henne.
Så i egenskap av drömtydarexpert eller så va: nåt säger mig att jag har dåligt samvete över June och nej sen vet jag inte. Fågeln betyder väl utveckling nånting, men då kan man ju fråga sig varför den försvinner. Det undermedvetna borde för fan lära sig att prata ur skägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0