Det enda jag önskar

just nu är liljekonvaljer. Idag gick jag den långa skogsrundan, den som jag som en bergsget typ joggade förra året, den gick jag fast en forkortad version. Bara för att jag vet att det finns liljekonvaljer där på en stig som inte så många känner till.
Fast jag kom försent, det var tillräckligt många som kände till dem för att nästan alla skulle vara avplockade, och de som fanns kvar var pyttesmå och lite bruna så jag plockade dem inte.
Och egentligen är de väl fridlysta tror jag?
Förra året plockade jag heller inga förvisso - jag tyckte det var synd på så rar aärter. Jag är en tant. En tant, en tant, en tant.


Kommentarer
Postat av: Chili Pettsson

Det är olika från ställe till ställe. Här är dom inte fridlysta. Här finns dom i mängder. Men sedan tror jag att det är så att man får plocka dom om man inte rycker upp dom med roten. Att man klipper av dom.

2009-05-27 @ 11:23:18
URL: http://chilipettsson.blogspot.com
Postat av: cilan

Jag måste nog läsa på vad en fridlysning innebär. Jag trodde det var som med fridlysta djur liksom, att nåde dig om du skjuter en sabeltandad tiger (fast såna finns kanske inte på riktigt iofs).

Här finns de i mängder - i affären. ;)

2009-05-27 @ 11:48:09
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0