Det är för lite melon

på det här stället. Och jordgubbar. Är det verkligen så att jag ska bli tvungen att köra och köpa detta?
Jag gillar att vara gravid, men den här tantprylen tar dö på mig. Att bli helt vek och få ont av att göra monotona saker (som att bära en flerkilosmelon hem från affären). Dessutom är jag tantarg, så fort jag ser att nån tittar det minsta lilla fräser jag åt dem: Vaäreom? eller Men sluta GLO feffan! eller JAA, men glo du. GÖR det!
Oerhört obehagligt av mig, att vara så helt konfrontativ på Willys.

Och just det, på tal om konfrontativ på Willys, så var jag där igår och skulle handla mat men så var det en tant som hela tiden stod för nära mig och då blev jag arg på henne, så jag ringde upp T och så fort han svarade sa jag: Jamen vafan ska du ha för jävla middag då förihelvete förfan försatan? ungefär så iallafall, och när han blev förbannad tillbaka (han är helt tråkig att gravidskälla på, för jag får skäll tillbaka) ja då var jag ungefär en nanosekund från att bryta ihop. Där och då, mitt i köttdisken på Willys, så jag halvsnyftade: Jamen du vill ju aldrig grilla (hence: så därför är det ditt fel att barn svälter ihjäl och att folk krigar och knivar ihjäl varandra på karnevalen i Rio och förresten var det väl nåt ras i Norge för ett tag sen och det måste ju varit ditt fel också? Bara för att du inte vill grilla, tvi vale!).
Sen köpte jag kotlett och påspotatisgratäng och sen ringde tinajes och det var ju ett mycket roligare samtal än det jag hade med T.

Jag måste ha vatten nu innan jag får solsting.

Kommentarer
Postat av: Anna m V & E

hahahaaaa du är inte riktigt klok! Maken undrade varför jag satt och skrattade vid datorn - jag läser Cilias blogg svarade jag då ler Jag tycker T ska kamma sig och lära sig ta emot gravidskäll och inte skälla tebax - så gör man faktiskt inte och tanten ska lära sig var personers personliga space går liksom. (annars kan du pröva med en pinne där bak - svårt att gå för nära då)

2009-05-01 @ 21:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0