Mkt bra dag

med bebis-titt och god middag som satan och så nya träningskläder på posten.

Och på lördag kommer la familia och det gillar jag. Den här gången har jag lovat syster yster och sen kanske mest mig själv att inte hitta på nån konstig (äcklig) mat, utan bara precis göra en pastasallad som en normal mänska. På allvar. Även om jag nu insåg att T ju iofs får pengar på fredag = vi kan beställa en smörgåstårta. Så oerhört dekadent att moffa smörgåstårta en helt vanlig sketen 32-årsdag.

En gång gjorde jag en afrikansk gryta, Renée Voltaire receptade i nån bok och fy satan så äckligt det var. Eller smaken var nog rätt okej, men linserna som man liksom skulel koka sönder blev såhär helt smuliga, precis som ärtsoppa. Åh vad äckligt. Och en annan gång skulle jag vara helt pretto och göra matmuffins. På dinkelmjöl. Amäh vaihelvete? Man kunde döda folk med dem. På två sätt: antingen kunde man klubba ihjäl folk med muffisen, eller bara döda dem på old school-viset, medelst förgiftning. För så äckliga var de.

Nu ska jag diska och sen ska jag ligga på soffan och lyssna på när T snarkar.

Kommentarer
Postat av: Chili Pettsson

Jasså var det bebistitt i dag igen!

DEt hade jag inte uppfattat. Va jädra lattjo hörru.

Ang lördagsmiddagen. Gör lax, det kan aldrig bli fel ;)

Grattis om jag inte hinner me å skrika åt dig den dagen det verkligen gäller.

2009-03-04 @ 06:41:24
URL: http://chilipettsson.blogspot.com
Postat av: c

Tack och lycka till idag och vi hann ju inte prata färdigt igår!

2009-03-04 @ 08:24:51
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0