Herrejävlar vad bränd jag är,

knäna är så röda att de lyser igenom byxorna. Och när jag ska bölja benen så känner jag hur skinnet krackelerar. Kan man få cancer på knäna? Jag blir kanske den första.

Idag hände det för övrigt - bilen gick sönder. Alltså, jag tog körkort rätt sent och har sen dess kört såhära lyxbilar som splajsans nya audisar och bmwsar och sådär. Och så Edit Bil då, men en corolla är som att ha en ny bil, de startar jämt. Iallafall, nu har jag kört vår gamla volvohäck, för T pendlar med Edit Bil till Norge. Det gör han för att volvon varit lite mysko, man får inte varva upp den över 3000 varv, för då säger den blöööhöhöhöhöö och liksom stryps.
Idag hände det sig såhär, att den lät så blööööhöhöhööö redan vid typ 1500 varv men jag tänkte att ävafan, stadskörning ska nog gå bra. Och det gjorde det. Tills vi kom till plantanbron och där. Där, mitt på bron eller inte ens mitt på utan precis där bron liksom är som brantast. Där tänkte volvohelvetet att hejdå. Jag dör nu.
Då kan man säga att det blev såhär kortslutning i hjärnan, vilket innebär att jag 1. blev arg på June som fick panik (men prova själv att vara 5 och uppleva ett motorhaveri för första gången), 2. övervägde att gråta men insåg att det inte skulle vara så konstruktivt så jag lät bli, 3. hoppade ut ur bilen och började helt planlöst att leta i bakluckan (efter vad? Ingen vet, en idé kanske, en bortglömd liten slav som kunde hoppa ut och meka med motorn?), 4. försökte köra upp för backen med växel i. Ja alltså så med startmotorn. Det är en synnerligen dålig grej för startmotorn, så jag ska inte berätta det för T.
Och ingen fanns det att ringa, eller alltså vem fan skulle jag ha ringt? Exsambo J? Ptja, men han är ju inte i stan utan i Blekinge. Lindiloo? Men hon har diskbråck, vad skulle hon gjort? Mina kursare har examen idag, J här på plantan har krockat sin bil, T är i Norge. Bärgningsbil? Mäh, för att dra bilen 500 meter? Aldrig i livet. Och liksom, vägen är ju förvisso tvåfilig, men det går ju inte att ställa bilen där mitt i vägen över natten.
Så till slut fick jag vifta med magen utanför bilen så en som gick förbi stannade och så fick han och nån som han i sin tur stannade fick knuffa bilen över brokrönet. Och så jag då, skitstark är jag och så är det ju så lät att styra bilen utifrån också.
 
Vilken jävla pärs. Vilken jävla tur jag är gravid (men sluta, hur skulle jag annars fått hjälp?) och vilken tur att uppsatsen är typ färdig eftersom vi kommer få promma till dagis imorgon.

Kommentarer
Postat av: Chili Pettsson

Du är en redig kvinna du! Du ser, du klarar av att fixa allt du vill fixa även om det måste gås runt några kringelkrokar.

2009-06-04 @ 08:47:16
URL: http://chilipettsson.blogspot.com
Postat av: Anna m V & E

Men CILIA! Vi har ju pratat om att smörja in sig när man solar! Allvarligt! tittar m onda ögat Har du aloe vera så kan du smörja dig med det, annars kylbalsam och sen KÖPER DU SOLSKYDDSFAKTOR! Därmed basta!



Du är duktig med bilen och det var tur att folk stannade (om de inte stannar för en uppenbart gravid kvinna m 5-åring då vet jag inte vart världen är på väg så de var tur för dem det!)

2009-06-04 @ 11:11:51
Postat av: cilan

Hehe, ja vill man så kan man. ;)

2009-06-04 @ 11:43:54
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: cilan

Och ja. Smörj. Just det. Smörj.

2009-06-04 @ 11:44:19
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0