Jag, bebisen och alla småfåglar på jorden

är vakna. Och värmen, den är live and kickin också förstås.

Alltså djur är ju liksom inte mitt bästa, och särskilt då djur som är helt ogulliga och som helt saknar charm. Som spindlar. Och myror, alltså allt som kryllar liksom. Och så paddor då, vårtiga helt okeliga djur. Och igår på kvällen gick Britta Katt bananas och hittade en padda i trädgården (eller groda, hur fan vet man vad som är vad?). Den bet hon över ryggen och tog in. Som i in i vardagsrummet. Och då tänkte grodpaddan att den inte skulle vara sämre den, så den pinkade eller nåt i Britta Katts mun så hon började tugga fradga och grodpaddan bara hähähä, jag ligger här nu, blickstilla på vardagsrumsgolvet och bara precis hoppas på det bästa.  
Jag är mkt glad att T var hemma, för annars hade jag fått a. väcka June och traumatisera henne genom att tvinga henne att ta ut djuret eller b. fått gå in till grannen och be denne ta bort djurlivet inomhus.

Nattens tv-utbud då: Xena först, och nu Stargate Atlantis. Nån får komma och klubba ner mig?


June i Stora Fiskabacken. Träbryggor är, kan man säga, essensen av sommar.

Kommentarer
Postat av: Fattigpappan

Paddor har vårtor. :)

2009-07-05 @ 14:21:39
Postat av: L

Härliga sommar June:)

2009-07-09 @ 14:12:45
URL: http://frokenomjagfarbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0