Inatt födde jag barn

helt utan smärta. Jag kommer inte ihåg hur det kom sig men jag hamnade på sjukhus och i gynställning och så kände nån doktorsmänska efter och bara: ja, du är öppen sju centimeter. Och då tänkte jag att ajdå, de där sista centimetrarna är ju de värsta det har man ju läst. Jag stålsätter mig. Men det gjorde inte ont, för jag hade fött barn dagen innan och det här var bara en tvilling jag glömt föda ut.
Sen sa barnmorskan att Vet du varför tvillingar slåss i magen? och jag bara nej va, det är trångt? Och då sa barnmorskan helt gravallvarligt att Nej, det är för att de redan vet vilken de är, vem de ska bli. I drömmen nickade jag och fick världens sån aha-känsla för det var ett eureka-ögonblick som man kan få när man dricker rödvin och blir helt spirituell.

Sen drömde jag att jag byggde om ett mcdonalds och blev chef där och hade världens världens finaste kontor, och så tänkte jag att Det spelar ingen roll hur fint kontor jag har, det kommer ändå bli som vanligt om bara några dagar. Jag vet inte vad jag menar med det? Men jag vet att jag nog håller med, det kvittar ju hur fancy schmancy man gör saker och ting på ytan, inuti är det ju iallafall samma röra. Kanske var det så jag menade.


Kommentarer
Postat av: sara

vilken otäck dröm. :)

2009-12-26 @ 08:49:44
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: c

Otäckt att jag byggde ett mickedonken, ja. ;)

Föda barn utan smärta kan jag hemskt gärna göra.

2009-12-26 @ 09:01:53
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0