Det var gudstjänst idag

som vi skulle attendera eftersom lilla systerdotter E hade nån slags avslutning med sin kör. Det var fint och gulligt och skönt för modern eftersom stora systerdotter A passade lilla hustyrannen i sin lägenhet istället för atthon hängde på min axel och skrek och piskade upp stresshormoner.
Iallafall, det sjöngs och pratades om biståndsarbete och prästen berättade en saga om nån kung och sen var det dop och sen var det plötsligt en smäll, ett pang och nån som ropade: Nää-ä!
Då var det en tant som svimmat och dråsat i kyrkans stengolv med näsan före, och hennes tantväninna grät och grät så tårarna sprutade och alla reste sig upp och tittade (och min styvmamma M väste: Cilan! SÄTT dig ner och glo inte! så då gjorde jag det för det hade hon ju rätt i) och en tant sprang över mitt ben för att komma ur kyrkobänken och mitt i allt det började lilla barnkören att sjunga och då var det så bisarrt så jag ville göra en film om det.

Sen fortsatte hela kyrkoköret och ironiskt nog sjöng vi Trygga Rekan och sen var det kollekt och alla sneglade hela tiden bakåt för att se vad som hände med stackars lilla tanten och till slut kom ambulansen och då var det helt tvärtyst i hela kyrkan och då sa tantväninnan som gråtit och gråtit och med sin lite gammelhesa röst klagat Neeej, neeej, med darrig röst: Jaha där lämnar hon körkan.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Vilken ... jag kommer inte på ordet. När det händer mkt. Vilken... Skitsamma.



Hoppas att lilla tanten klarade sig i alal fall! Min moster sjunger i kör och en gång var det en gubbe som dråsade i golvet på en gudstjänst när de sjöng, och ambulansen kom och sådär. Men han repade sig och hann återvända innan konserten ens var slut. Hoppas det slutar lika lyckligt för din lilla tant. Ja inte din personligen, men din som i... att hon ska få vara med i din film nu, till exempel.



Kalabalik var nog ordet jag tänkte på.

2009-12-06 @ 23:25:42
URL: http://enbartkajsa.blogg.se/
Postat av: Monica

förlåt men jag skrattar för fullt här i min ensamhet. Du skriver så roligt så det är inte klokt.

Stackars tanten, undrar hur det gick med henne.

2009-12-07 @ 00:10:01
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/
Postat av: Anna m V & E

Stackars lilla tantaloran! vilken.....bisarr situation! Jag förstår att du ville göra en film - det hade jag också gjort

2009-12-07 @ 07:21:28
Postat av: c

Kalabalik, i sanning! Och alltså det var ju hemskt och liksom dråpligt ändå på nåt sätt.

Vi får i sanning hoppas hon mår bra. Hon fick ju instant böner iallafal, alltid nåt.

2009-12-07 @ 11:47:45
Postat av: Lillen

Se kommentar! Jag trodde du skulle gå till kyrkan & be ju :D

2009-12-07 @ 22:17:28
Postat av: johis

Ibland överträffar verkligheten filmen. Det gäller bara att se det. Du är i sanning gudabenådad i din förmåga att förmedla livets små absurditeter till oss hängivna bloggläsaare. Jag skrattar så jag gråter.. Hoppas lilla damen inte åkte ur kyrkan för nästsista gången..

2009-12-09 @ 11:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0