Kaffe plus pepparkakor

efter en långlång promenad på stan och lite så. Hösten är mitt bästa. Mitt BÄSTA, säger jag.

Detta har timat på praktiken idag: storgräl mellan min handledare och hans chef, besök på typ sex olika boenden i stan, där hemlösas hus inte längre står på min lista över potentiella volontärarbetsplatser. Kaffe på det nya kontoret där jag satt en lång stund och visade halva patten och behån eftersom en knapp öppnat sig och ingen sa nåt. Rökpaus med vad som tycktes vara en slags kombinerad arbetsledare slash snickare och med en socionomtant med hennarött hår, kraftiga bågar på glasögonen, silverringar och trähalsband. Och ja, kofta.

Och sen fick jag sluta så jag gick ner till stan och köpte presenter till halva världen och en till mig: en blommig falukorvsdoftgran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0