Jag har gått med i viktklubb

för att slippa gå upp +40 kilo den här gången. Och lyssna nu jävligt noga. Sen jag slutade röka för några veckor sen, då vägde jag 58 nånting, har jag gått upp till 61 kilo! Och då har jag feffan varit noga med att INTE gå omkring och idissla hela tiden. Hahaha, vaihelvete.

Jaja skitisamma, jag ska ju gå upp och blablabla. Fast den här gången tänker jag tammejfan ha lite pejl.
Och just det, jag vågade knappt erkänna att jag gått med för det är lite så fult känner jag, att tänka på vikten när man är preggers. Fast iofs, den som inte gått upp en hel människa till vet kanske inte hur jävulskt tradigt det var efteråt förstås, och kanske inte anar vilken ångest det är att inte ha en aning om hur mycket jag ätit under dagen och ändå vara hungrig på kvällen och knappt våga äta - eller äta iallafall och få ångest och bara se siffrorna 40 flimra framför ögonen.

Kommentarer
Postat av: *Shine*

Hej!



Alltså finns det viktklubb eller GI-grej och så för gravida? Så man inte äter fööööör mycket? Har du lust att tipsa lite? För du följer väl inget "program" för att gå ner i vikt förstår jag.



Trevlig blogg!

2008-11-29 @ 10:22:28
Postat av: c.

Nej, inget för gravida. Jag har gått med i viktklubb och valrt deras "hålla-nollan-program", det är ju rätt okej. Jag vil mest bara ha koll.

2008-11-29 @ 11:37:38
Postat av: Rita

Grattis till the pregnanthood :) Va kul, men visst snurrar det fort nu? Sambo, ny bäse... :)

2008-11-29 @ 15:19:59
Postat av: c.

Tack! Ja, det snurrar på, det gör det.

2008-11-29 @ 16:15:03
Postat av: Stina

Det som är farligt är att banta när man är gravid. Alltså göra sig av med fett som lagrats i kroppen under en längre tid. Då frigörs en massa gifter i kroppen som bebisen får i sig. Att försöka hålla koll på vikten är inte samma sak. Särskilt inte om man är normalviktig från början.

Kram!

2008-11-30 @ 07:33:40
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg
Postat av: c.

Stina, jag vet. Men alltså, jag har en tendens att spåra ur när det handlar om att hålla koll på vikten, att bli uppslukad av det och helt besatt. Det är därför det känn slite farligt. Fast hur jag än gör så känns det ju lite farligt - för släpper jag helt så kommer jag ju äta upp hela världen (eller det är det jag är rädd för).

Jag ska nog prata lite med min barnmorskemänska om det här. :)

2008-11-30 @ 08:56:42
Postat av: Stina

Hmm svårt det dära. Lagom är ju alltid bäst, men hur lätt är det på en skala?

Gör du de. Fast barmorskemäniskor har ju en tendens att bli lite kliniska och säga ajabaja till allt vad gå ner i vikt heter och samtidigt ge en dåligt samvete om man gått upp för mycke. Dåliga erfarenheter, nädå. Hoppas du får/har en bra en.

2008-11-30 @ 20:13:26
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg
Postat av: c.

Jag tror den hära är mkt bra!

Den jag hade sist var galet schlapp, hon bara ääh, man kan gå upp i vikt.

I retrospektiv kunde man ju tyckt att hon borde sagt nånting iallafall, att nu skenar det lite eller så. Nå skitidetnu, nu har jag en ny och det ska bli så bra så bra.

2008-11-30 @ 21:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0