Nu tittar jag på radio igen

och jag borde verkligen verkligen lägga av med det. Idag hade de dit nån komiker som kanske verkligen är rolig, menatteh.. inte idag. Idag var inte hennes bästa humordag. Eller kanske, om man gillar hysteri.

Jag tvättar och är halvt ihjälsvulten.

Och så undrar jag varför Uppdrag Granskning lagt ner en whole lotta pengar på att luska fram att de som gräver ner lik (begravningsbyråer? Alltså, det låter inte rimligt, men så är det kanske?) krossar kistorna innan de öser på jord eller ett litet tag efter.
Ja? Ja?! Naturligtvis vafan, och vad VAD spelar det för roll? Kistan mosas ju i vilket fall som helst efter ett tag. Jord är ju tungt. När jag är död så får ni mosa mig bäst ni vill. Men jag vill bli nergrävd, inte uppeldad tacksåmycket. Jag har nån slags såhär bild av att jag ska bli en blomma eller ge näring åt ett träd och liksom finnas kvar i trädet (nu tänker jag sommarträd, inte ett kalt och stelt vinterträd).

Kommentarer
Postat av: Tina

Du ger väl näring som uppeldad också? Skillnaden då är att du slipper bli uppäten av maskar.....eeeeuh!:)

2008-05-07 @ 08:25:43
Postat av: cilanpilan

Jo, det är sant. Men nej, ni får inte elda upp mig, ryys.

2008-05-07 @ 08:35:13
URL: http://cilanpilan.blogg.se
Postat av: Jossan

Nej för fan, här ska eldas. Det bara kryper i mig när jag tänker på hur maskarna kommer anfalla mig annars!

2008-05-07 @ 10:46:03
URL: http://adiemus.blogg.se
Postat av: cruella

Jag har tänkt mig lite uppeldning jag. Känns inte riktigt hygieniskt att gräva ned gammalt kött.

2008-05-07 @ 11:17:57
Postat av: cilanpilan

Nej, jag läste ordet kadaver i tidningen idag och då kändes det genast lite vidrigare. :)
Annars är jag inte så mkt så med maskar, jag tycker inte det är en läbbig tanke alls. Märkligt, för som klarai sa att jag, med alla mina fobier och vad jag tycker om djur och så, jag borde ju verkligen vilja eldas upp.

2008-05-07 @ 15:11:44
URL: http://cilanpilan.blogg.se
Postat av: tinajes

men det är ju för att den inte ska braka ihop när någon sörjande står där en dag. Det hände faktiskt en gång läste jag i tidningen. Mysigt att stå med anklarna upp i faster Greta liksom.

2008-05-08 @ 16:04:52
Postat av: cilanpilan

Precis, och om man är död så är det väl skitisamma? Jag minns att Markos grav sjönk ihop, inte alls dramatiskt, men ändå. Örk, DET om nåt är ju äckligt, bara: jaha, NU är han så rutten så kistan rasade in.

2008-05-08 @ 16:34:21
URL: http://cilanpilan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0