Jag har en ny hobby

och det är att sitta hela kvällarna och titta på hus i hela Sverige. De fina är sådär blaha blaha, det är e billigaste, äckligaste husen jag tittar på. Jag kan sitta och fascinerat studera ett hus mitt i ingenstans här i Skåne som de ska ha 200 k för och som inte har vatten indraget och där väggarna på ett alldeles uppenbart sätt ruttnat bort. Eller så tittar jag på alla villor i Småland till exempel, och förundras dels över priset (i småland kostar ett hus som mest 37 kronor, typ) och dels över att inredningsstilen går igen i alla hus: teracottafärgade väggar i vardagsrummet, pojkrummet koboltblått, flickrummet feset rosa, bård, furu furu furu.

Kommentarer
Postat av: jinx

Ja, tyvärr stämmer det du skriver.
Bor i småland o mina bekanta här har precis som du skriver. PLUS vita porslinssvanar med torkade blommor i, pärldraperier med motiv i dörröppningarna, en spinnrock, spånskivetavlor med par i motljus i en solnedgång.
Men för fanken, det är så befriande att se ibland.
Dom skiter i inredning och super upp pengarna istället :-)

2008-05-26 @ 14:16:39
Postat av: C.

Se! Man bara MÅSTE gilla Småland! Med den inställningen kan man ju inte vara annat än helt lovely att kicka back med. Ju.

2008-05-26 @ 16:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0