Jag får lov

att välja. Och vraka.
Det här är faktiskt nytt för mig, jag har alltid vetat i teorin att man ska tänka så, men har aldrig gjort fattat liksom.
Jag har alltid varit liksom tacksam om någon gillat mig, alltså även om han inte varit rätt så har jag ju iallafall blivit vald och ingen vill ju vara panelhöna (oavsett om det är självpåtaget) och ingen vill vara utan och jag vill vara som alla andra och ha det som grannen har.
Och jag har stått ut med en massa jävla skitskallar som halvdumpar mig och bara: Jag kommer inte bli kär i dig, men du är rolig så vi kan ju knulla ett tag.
Vafan står jag ut med sånt för? Som om jag är nån slags jävla nakennarr, en kasja knulldocka med personlighet.

Iallafall. Ett tag nu har jag liksom genomgått nånting och suttit hemma och tjurat, druckit mig karatefull och bölat på gator och torg, tja faktiskt gråtit både här och där av ingen anledning alls egentligen.
Och så nu då, som om jag kommit ut på andra sidan mitt i vårsolen. Jag vaknar med en lyckokänsla i magen, jag andas med lätt bröst, jag skrattar åt att det är motvind när jag cyklar, jag ringer vänner jag inte träffat på länge.

Jag väljer själv. Jag väljer själv.

Kommentarer
Postat av: Tomas

Stå på dig!

2008-05-02 @ 15:57:29
URL: http://syster4.blogg.se
Postat av: Kajsa

Vad bra det låter! Fan va BRA.

2008-05-02 @ 16:21:12
URL: http://www.enbartkajsa.blogg.se
Postat av: Stefan

Det kan krävas hårda perioder för att förstå hur man egentligen vill ha det. Nu låter det som om även du vet...

Det är vår, välkommen till livet :-)
/Stefan

2008-05-02 @ 16:59:05
Postat av: K

Jag är så glad för din skull. Du är så värd det!

2008-05-02 @ 17:02:32
URL: http://klarai.blogspot.com
Postat av: anders

Ja, äntligen, Cecilia!
Den enda synd du ska tänka på är att det är synd att låta bli det du vill göra om du får och kan.

2008-05-02 @ 18:34:59
URL: http://parkensljus.blogspot.com
Postat av: tina

har du aldrig varit med på en dejtingsajt innan? Fast iof... du var ju sambo och så så iof.. haha bara för jag varit singel i 1000 år tror jag tydligen alla är på såna sidor, singel eller ej. Men de är ganska bra, ibland :)

2008-05-02 @ 23:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0