Chokladbollens vara eller

inte vara. I magen alltså. Jag är liksom sugen och ändå inte.
Mest tror jag att jag behöver bajsa, men hur fan ska jag hinna göra det här i affärjäveln? Hela tiden kommer det in folk, det pinglar i den elektriska klockan och jag går ut och säger Hej hej. Kunden som kommit in svarar: Jag ska bara titta lite. Jag svarar: Ja, gör ni det.

Kunden går fram till bokmärkena och utbrister: Stycken! Bläddrar bland bokmärkena (styckena!), går förbi reabordet utan att titta på det, stannar till vid vykorten och bläddrar, bläddrar, plockar ut fem, sex stycken. ätter tillbaka dem i fe fack. Går förbi tvålarna som doftar underbart och tvättnötterna som är bra för miljön. Går fram till till poatisprovstickorna, lyfter dem (alla stickorna följer med i en klump, kunden rycker till), ställer, tittar på jojo-korgen och utbrister: Trissor! Lyfter på en röd, vänder på den och lägger ner den. Lyfter en svart, vänder den, ler och skakar på huvudet, säger: Jag hade en röd när jag var liten. Ja, skitisamma men alla går samma runda, alla utbrister samma sak (trissor, stickor, stycken, folkabubblor (en sån hade mormor/farmor/moster/faster osv)), alla tittar på samma godis (lakitsrot, Emser, Salmiak), alla KÖPER samma godis (lakritsrot (varför, VET inte folk att den har legat i marken. I marken, som hundar kissar på), saltlakrits, bröstkarameller), alla frågar samma sak (sålde de vin i affären, när öppnade affären, har de flyttat hela byggnaden?). Och hela tiden står jag och ler stelt och tänker på att få bajsa. Är jag inte bajsig tänker jag på att äta kolabönor och är jag inte sugen på det har helvetet frusit till is.

Fast äh, klockan är tjuge i tre och snart ska jag hem och solen skiner och det var en synnerligen lyckad kväll igår faktiskt. Om lyckad = jag kände mig snygg, uppskattad och ohämmad. Eller alltså, vänta jag ska förklara. Jag kände såhär: allvar, jag skiter i vad du tycker. Såhär är jag; like it or leave it.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Men vad gjorde du igår kväll när du kände dig så då? Nu blir jag nyfiken.

2008-03-23 @ 18:14:06
URL: http://www.enbartkajsa.blogg.se
Postat av: cilanpilan

Jag träffade den lille idioten-F, även kallad ljuvliga-F och jävlafårskalle-F och tja, i princip vilket invektiv du kan på, ihop med F.
Tja, hatkärlek är bättre inget. Kanske.

2008-03-23 @ 19:26:12
URL: http://cilanpilan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0