En av de bästa egenskaperna

som T har är att han är intresserad. Han vill diskutera och han säger inte bara: "Vennte" eller "Om det stör dig så mycket så tänk på nåt annat". Det gör mig lycklig.

Och han säger att jag är smart, och han säger att vi inte ska tröttna på varandra och jag säger att vi aldrig ska fyllegräla och att jag tycker det är bra att praaaata och då skrattar han och säger att han kan bli arg som fan och då säger jag att jag nästan aldrig bråkar.
Det är väl en lögn, förstås - det var ju med J jag aldrig bråkade och det är inte alls samma sak med T. Med T är jag en annan människa, nån jag gillar (eller jag har varit annorlunda ett tag nu, men det är tydligt för mig först när jag jämför) och som liksom är jag. Vilket ju är ganska subjektivt, det finns ju flera olika jag, men äh vafan. Goffman, släng dig i väggen. Jag menar bara att den Cilia som är nu är en Cilia jag trivs med.

Och förresten är ju grundcilian alltid där, det är bara utanpåverken och känslorna liksom runtom som förändras. Det här hade föreläsar-L förstått, men kanske ingen annan.

Skitisamma, jag är glad och varm och frisk och stark. Och så är det sol på det.

Kommentarer
Postat av: Brainy

Du, som alla vi andra, utvecklas med ålder och erfarenheter. Den Cilia du är nu har alltid funnits, bara inte lika utvecklad. :)

2008-07-29 @ 22:29:49
URL: http://brainy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0