Morgonprommis

på två timmar, jag är helt urlakad nu. Fast det är skönt.
Och brings back memorys. När jag var liten och mamma var nyskild hade vi ingen bil, utan hon skjutsade mig på sin cykel till dagis. Jag tror att det var en svart minicykel med massa klistermärken på, som en resväska. Och jag minns att mamma alltid upprepade som ett mantra: håll ut fötterna, håll ut fötterna.
Hon jobbade på ICA då, mamma. Och hade tre ungar och bodde i en trea i Falkvik och jag undrar hur hon kände sig? Om hon kände sig som jag känner mig nu: fri, lycklig och stark eller om hon mest hade ont i magen över obetalda räkningar, att hon tvingades jobba heltid, hämta mig sist av alla på dagis och låta oss systrar ta hand om varandra?
Jag minns att varenda morgon vi cyklade klagade jag över att det luktade elektricitet (eller jag sa väl ström antar jag), och nu. Om morgonen, innan avgaserna tagit över så luktar det samma här.

Kommentarer
Postat av: cruella

Har du läst Bitterfittan av Maria Sveland?

2008-01-18 @ 17:53:38
Postat av: cilanpilan

Nej, men jag har tänkt att jag kanske borde. :)

2008-01-18 @ 18:10:53
URL: http://cilanpilan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0