D som träff

eller date, dådå. F vägrar säga att vi ska ha date, han tycker det låter töntigt. Så i helt enlighet med min person säger jag date med en dåres envishet.


Jag har ansträngt IHJÄL mig idag för att fixa vin och mat och typ städa (äh vafan, jag har dammat av lite så det inte ska lukta rök, jag ska dammsuga också), jag fick liksom gå härifrån till stan till norra delen av stan tillbaka till söder för att köa vin, till hem och hämta bilen för att köra till Willys och köpa flagad mandel och mammamjölk och vaniljvisp. Note to self: vid ensamhandling, sätt inte fart på vagnen för att sedan häva dig upp och åka på den. Reaktionerna blir milt sagt förvånade.


Iallafall, tusen ansträngning och allt, och så fick jag ett sms där det stod: det verkar dra ut på tiden, det här mötet. Jag bara: Mäh liksom vaddå, till åtta eller (och när jag skrev det tänkte jag naturligtvis att nej förihelvete såklart inte) och då skrev han: kanske, jag vet inte men chefen hade en massa att ta upp.

Jaja, jag är inte alls främmande för att kolka i mig två flaskor vin ensam och kanske skriva ett och annat bitterfitteinlägg på min egna blogg. Man kan vara bakis på mitt jobb, det finns coca cola och kolabönor och sånt.


Fast nu ska jag bara ta det lugnt och dricka upp mitt kaffe och dammsuga och kanske rentav bada en skvätt. Jag ska inte ropa hej och allt vad fan man säger.


Kommentarer
Postat av: Ulrika former Schnauzerin

Å sådär gör jag jämt med kundvagnen!

2008-01-11 @ 17:41:45
URL: http://rod.blogg.se
Postat av: cilanpilan

Det är det bästa! Fast i retrospektiv inser jag att dte kanske ser konstigt ut att som mol allena vuxen komma seglande med vagnen verkar en smula.. udda.

2008-01-11 @ 18:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0