När jag är ute och går

formulerar jag sanningar för mig själv. Alltså sanningar OM mig själv eller så. Det är rätt bra, det är som terapi.
Om jag blir terapeut ska det bli min grej: att köra bil, att promenera eller moppa golv. Sånt som är lite meditativt, för då är det så lätt att tänka och att prata.

Jag ser jämt bilar med hissreparatörsreklam på när jag är ute, och då tänker jag på den gången när vi fastnade i hissen första dagen på mitt nya jobb och jag höll på att få psykbryt men lyckades behärska mig. När jag satt där på huk på hissgolvet och drack vatten i småsmå klunkar och höll för öronen och koncentrerade mig på min andhämtning och ljudet av mitt blod, tänkte jag på hur det var att föda barn. Och i det kunde jag hitta en styrka så det inte slog över för mig. Tanken på att föda June fick mig att inte gå bananas.
Fast anledningen till att jag inte gick bananas var inte för att det var så ljuvligt att föda eller att jag bevittnat livets mirakel, utan det var tanken på att jag har gjort värre saker än att fastna i hissar.
Att genomgå en förlossning är det bästa såklart som kan hända - fast i efterhand.
Under tiden är det summan av all fasa, det är ett krig, ett hav av smärta.
Alltså, blir du jagad av en gubbe med torghandskar, mögiga cargobyxor och helly hansenfleece som håller i en älgstudsare, då är du rädd. Men när din egen kropp river dig mitt itu, när den får dig att känna sån smärta att du på allvar tror att du ska dö - eller ännu värre INTE dö. Då ÄR du rädd.

Eller jag, jag var rädd.  Fast det var ju bra, för nu har jag en upplevelse att jämföra med. Alla köer, all äcklig mat, alla obehagliga flygresor, skräckresor i taxi, tandläkarbesök, bikiniprovningar: Jag. Har. Varit. Med. Om. Värre.


Och såhär snygg var jag när jag var gravid. Jaa, jag bara sglödde så vacker jag var. Hehe.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ser man bilder på dig gravid och nu, kan man inte tro att det är samma person :D

2008-02-22 @ 09:45:01
URL: http://litetu.blogspot.com
Postat av: cilanpilan

Jag VET! Tänk då på stackars J som fick genomleva hela den där metamorfosen. Hahaha.

2008-02-22 @ 10:08:54
URL: http://cilanpilan.blogg.se
Postat av: S

Nämen titta Michelin är tillbaka ;-)

2008-02-22 @ 14:47:26
Postat av: vajlet

det går ju inte ens att se att det är du??

2008-02-22 @ 15:52:04
Postat av: Magnificus

De ovan är kloka, man kan fasen inte tro att det är du. Har männen doppat så får de ta konsekvenserna ;)

2008-02-22 @ 20:05:01
Postat av: cilanpilan

Hahaha, jag VET! Jag ÄLSKAR den bildern, älskar älskar. Hur fan är det ens MÖJLIGT? Hahahaha. :D

2008-02-22 @ 20:10:16
URL: http://cilanpilan.blogg.se
Postat av: Nina

Men gud!
Vi har exakt lika tatuering, jag ahr min på högerarmen. Läckert.
/ Clavi på familjeliv.

2008-02-22 @ 21:10:47
Postat av: Rosa von Trosa

Oh Lord, vilken (alltför) målande beskrivning av en förlossning! Fast samtidigt, resultatet är ju väldigt gulligt. Det var väl värt det? HOPPAS!!! :) /20 veckor kvar

2008-02-22 @ 22:14:01
URL: http://vontrosa.blogspot.com
Postat av: cilanpilan

Rosa von Trosa - Värt det som fan - men eh.. just där och då vetifan. Jag är ju och kommer föbli ettbarnsmamma. ;)

Clavi - Lägg AV! Det ÄR läckert. :)

2008-02-22 @ 22:15:46
URL: http://cilanpilan.blogg.se
Postat av: vajlet

sen tycker jag du ska läsa min db idag, på tal om att promenera och filura under tiden..

2008-02-23 @ 22:34:39
Postat av: Brainy

Om jag kunde förstå varför kvinnor jämt och ständigt ska nedvärdera sina kroppar när de är gravida. Låt vara att ni inte är några ämnen för Top Model just då men ni är tamejfan INTE fula! Ni är ju vandrande mirakel, för h-te!

: Männen vann på walk-over.
och det är tamigfasiken sant också...

2008-02-23 @ 23:26:51
URL: http://brainy.blogg.se/
Postat av: cilanpilan

Amäh Brainy KOLLA IN näsan till exempel. Hahahaha, jag är den fulaste gravida jag nånsin sett. I ansiktet, skit i kroppen för det var roligt på ett annat sätt.

2008-02-24 @ 23:13:34
URL: http://cilanpilan.blogg.se
Postat av: Kaptenskan

Ja gu va snygg du var hahaha :D Fan vad jag älskar att kolla på gravbilder, man känner sig som nån djävla farkost av större slag. Samma klänning som jag hade på mig har du på dig. Twins *S*

2008-02-28 @ 21:33:22
URL: http://kaptenskan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0